۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
کاهش تخلفات صنعت کارگزاری با اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه
سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس عنوان کرد

کاهش تخلفات صنعت کارگزاری با اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه

سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت: از زمان اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها تعداد پرونده‌های مشکوک ارسالی از حوزه کارگزاری به این مرکز از ۲۴۰ به ۶۴مورد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، ابوالقاسم فرجی‌نیا در رابطه با تاثیر اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها در یک ماه اخیر گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته توسط مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار از میزان و تعداد گزارشات دریافتی در خصوص تطبیق شماره کارت بانکی اشخاص با کد ملی آنها در حین واریز وجوه به حساب‌های خود نزد شرکت‌های کارگزاری از طریق درگاه‌های بانکی، مشاهده شده که از زمان اجرای طرح مزبور تا کنون، تعداد پرونده‌های مشکوک ارسالی از حوزه صنعت کارگزاری به این مرکز از ۲۴۰ به ۶۴ مورد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: این ۶۴ پرونده گزارش شده به ماهیت و مبالغ بالای وجوه واریزی مربوط بوده و در خصوص تعلق نداشتن شماره کارت بانکی به اشخاص نیست.

سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: با اجرای طرح واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها پیشگیری‌های لازم از واریز وجوه به حساب‌های بورسی افراد از حساب‌های اشخاص غیر از طریق درگاه‌های بانکی تا حد بسیار زیادی صورت گرفته است.

فرجی‌نیا در پایان گفت: به منظور ایجاد شفافیت مالی و صیانت از معاملات سالم لازم است واریز بدون سقف وجوه به حساب کارگزاری‌ها در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری و واریزی‌های مربوط به شرکت‌های سبدگردانی نیز صورت گیرد، در همین راستا در حال انجام پیگیری‌های مقتضی از بانک مرکزی و تعاملات مربوط با شرکت شاپرک هستیم.

کد خبر: ۲۷۹٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha