شرکت ایلان ماسک برای یک آژانس اطلاعاتی آمریکا شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد

شرکت ایلان ماسک برای یک آژانس اطلاعاتی آمریکا شبکه‌ای از ماهواره‌های جاسوسی می‌سازد

به گفته منابع آگاه، اسپیس‌ایکس در حال ساخت شبکه‌ای از صدها ماهواره جاسوسی تحت قراردادی طبقه‌بندی‌شده با یک آژانس اطلاعاتی آمریکا است.

به گزارش بازار، این شبکه توسط واحد تجاری استارشیلدِ اسپیس‌ایکس براساس قراردادی به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار که در سال ۲۰۲۱ با دفتر ملی شناسایی (NRO)، یک آژانس اطلاعاتی که ماهواره‌های جاسوسی را مدیریت می‌کند، امضا شده، در حال ساخت است.

این برنامه‌ها وسعت مشارکت اسپیس‌ایکس در پروژه‌های اطلاعاتی و نظامی ایالات متحده را نشان می‌دهد و سرمایه‌گذاری عمیق‌تر پنتاگون را در سیستم‌های ماهواره‌ای عظیم با مدار پایین زمین (Low Earth Orbit) که برای پشتیبانی از نیروهای زمینی طراحی شده‌اند، نشان می‌دهد.

در همین حال اسپیس‌ایکس، درباره نقشش در این قرارداد و جزئیات پرتاب ماهواره‌ها اظهارنظری نکرده است.

دفتر ملی شناسایی اما در بیانیه‌ای به مأموریت خود برای توسعه‌ یک سیستم ماهواره‌ای پیچیده و مشارکت‌هایش با سایر آژانس‌های دولتی، شرکت‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و کشورها اذعان کرد، اما از اظهار نظر در مورد میزان مشارکت اسپیس‌ایکس خودداری کرد.

این منابع می‌گویند که در صورت موفقیت، این برنامه به طور قابل توجهی توانایی دولت و ارتش آمریکا را برای شناسایی سریع اهداف بالقوه در تقریباً هر نقطه از جهان افزایش می‌دهد.

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشته است که در ماه فوریه قرارداد محرمانه ۱.۸ میلیارد دلاری استارشیلد با یک آژانس اطلاعاتی ناشناس بدون جزییات اهداف برنامه منعقد شده است.

به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی این قرارداد اسپیس‌ایکس برای یک سیستم جاسوسی قدرتمند جدید با صدها ماهواره با قابلیت تصویربرداری از زمین است که می‌تواند به صورت گروهی در مدارهای پایین عمل کند و آژانس جاسوسی که شرکت ماسک با آن کار می‌کند، دفتر ملی شناسایی است.

زمان راه‌اندازی آنلاین شبکه‌ جدید ماهواره‌ها مشخص نیست و هنوز معلوم نیست چه شرکت‌های دیگری با قراردادهای خود بخشی از این برنامه هستند.

کد خبر: ۲۷۸٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha