۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
سن ناوگان دریایی ٢٠ سال است| گرانی غیر رسمی بلیت ناوگان دریایی تا ۴٠ درصد
سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر:

سن ناوگان دریایی ٢٠ سال است| گرانی غیر رسمی بلیت ناوگان دریایی تا ۴٠ درصد

مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه سن ناوگان ایران در حال حاضر حدود ٢٠ سال است گفت: به صورت غیر رسمی گفته می شود ٢٠ تا ۴٠ درصد نرخ بلیت ناوگان دریایی افزایش داشته است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: علی‌اکبر مرزبان سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در حالی به تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ پرداخت که به گفته او به صورت غیر رسمی گفته شده ٢٠ تا ۴٠ درصد نرخ بلیت ناوگان دریایی افزایش پیدا کرده‌ است.

سن ناوگان ایران در حال حاضر حدود ٢٠ سال است و هر چند عمر بالایی محسوب نمی‌شود اما باید به فکر نوسازی ناوگان باشیم

او با اشاره به اینکه قیمت بلیت ناوگان دریایی را استانداران و بر اساس میزان تقاضا تعیین می شود افزود: سن ناوگان ایران در حال حاضر حدود ٢٠ سال است و هر چند عمر بالایی محسوب نمی‌شود اما باید به فکر نوسازی ناوگان باشیم چراکه باید ناوگان همواره زیر ٢٠ سال بماند.

وی با بیان اینکه تعیین نرخ در اختیار سازمان بنادر نیست تاکید کرد: اما ورود بخش خصوصی در این حوزه باید توجیه اقتصادی داشته باشد، در حال حاضر سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به حدود ٢٠٠ میلیارد تومان دارد و اگر توجیه پذیر نباشد این سرمایه را در بخش دیگری استفاده می‌کند.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بیش از ۱۰ سال است که در رابطه با سفرهای نوروزی دریایی به‌طور تخصصی ورود کرده و با ایجاد کمیته‌های دریایی در استان‌های ساحلی به مأموریت ها ی محوله پرداخته‌است.

در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ حدود ۶.۵ میلیون نفر دریایی در قالب ۳.۵ میلیون سفر دریایی انجام شد

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در کمتر از یک ماه شاهد تردد بیشتر مسافران به سواحل شمالی و جزایر جنوبی هستیم، گفت: در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ حدود ۶.۵ میلیون نفر دریایی در قالب ۳.۵ میلیون سفر دریایی انجام شد.

در سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۷ درصدی سفرها نسبت به‌مدت مشابه سال قبل آن بودیم و پیش‌بینی شده‌است، سفرهای نوروزی امسال بین ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد

مرزبان گفت: در سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۷ درصدی سفرها نسبت به‌مدت مشابه سال قبل آن بودیم و پیش‌بینی شده‌است، سفرهای نوروزی امسال بین ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد.

مرزبان با یادآوری اینکه ستاد ملی سفرهای نوروزی که توسط وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده‌ است گفت: این ستاد شامل ۱۰ کمیته از جمله کمیته حمل و نقل به ریاست بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی است که از ۶ کمیته فرعی در شقوق مختلف از جمله کمیته حمل و نقل دریایی به ریاست دکتر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل این سازمان و دبیری آن برعهده معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی است.

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سه محور اصلی کار این سازمان در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی در این ایام خاص، ارائه خدمات شایسته در مبادی خروجی و ورودی، آمادگی لازم برای جستجو و نجات عنوان کرد.

مرزبان تصریح‌کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه جستجو و نجات خود را محدود به مبادی مجاز نخواهد کرد، اما از گردشگران تقاضا می‌شود از مبادی مجاز بنادر و ایستگاه‌های گردشگری که تحت پوشش سازمان بنادر و شهرداری تردد کنند. اگرچه تمام شناورهای تجسس و نجات ما در تمام بنادر حاضر هستند و حتی علاوه بر استفاده از ظرفیت همیاران ناجی با مکاتبات انجام شده از ظرفیت‌های ناوگان نظامی برای پوشش آی‌های جنوب کشور نیز استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: در بحث ایمنی دریانوردی، بازرسی‌های متمرکز از شناورهای مسافری و گردشگری به بیش از ۱۰۳۰ فروند رسیده است و شناورها در آمادگی کامل برای ارائه خدمت رسانی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ هستند.

مرزبان با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای راه اندازی ایستگاه‌های گردشگری گفت: در این خصوص بالغ بر ۵ مورد سرمایه‌گذاری انجام شده‌ است و ۶ مورد هم در دست مطالعه قرار دارد.

در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۸ فروند شناور در دریای خزر و سه فروند در آب‌های خلیج فارس بودیم، که تحت پرچم ایران به ثبت رسیدند و باعث شد رتبه ایران در رنکینگ ناوگان ملکی یک پله صعود کند و ایران در جایگاه شانزدهم ایستاد

سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش ظرفیت ناوگان ملی کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۱۸ فروند شناور در دریای خزر و سه فروند در آب‌های خلیج فارس بودیم، که تحت پرچم ایران به ثبت رسیدند و باعث شد رتبه ایران در رنکینگ ناوگان ملکی یک پله صعود کند و ایران در جایگاه شانزدهم ایستاد.

مرزبان با بیان اینکه شماره تماس١۵۵٠ برای هر گونه امداد پیش بینی شده است، افزود: مسافران توجه داشته باشند که بیش از ٧٠ درصد سوانح دریایی به سفرها و گردشگری‌های تفریحی با قایق‌های غیر مجاز و از مبادی غیر مجاز است.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید جلیل انوری IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
      0 0
      با سلام. اجازه واردات شناور بدهید و با خرید وام داخلی و نرخ کم بهره نه اینکه زوم بشه به داخلی و بعد صندوق توسعه دریایی صنعت معدن تجارت نرخ سود بهره بانکی را از ۹ درصد به ۲۳ درصد افزایش داده کم کند و حمایت توسعه دریایی را افزایش دهید