۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
افزایش ۴۹درصدی درآمد گمرک جلفا
مدیر کل گمرک جلفا خبر داد؛

افزایش ۴۹درصدی درآمد گمرک جلفا

جلفا- مدیر کل گمرک جلفا از افزایش ۴۹درصدی درآمد این گمرک در یازده ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد

به گزارش بازار، محمد خلیلی روز شنبه به آمار واردات در این گمرک نیز اشاره و اظهار کرد: در یازده ماه امسال، ۲۸۹ هزار و ۲۴۵ تن کالا به ارزش ۷۷۰ میلیون و ۱۳۲ هزار و ۹۲۵ دلار در چهار هزار و ۱۲ اظهار نامه از طریق این گمرک وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی، ۴۱ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد بیشتر شده است.

وی میزان صادرات از این گمرک در یازده ماه سالجاری را ۲۹۰ هزار و ۶۶۰ تن اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته و ۱۶۷ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۸۸ دلار از این طریق عاید کشور شده که این رقم نیز ۲۴ درصد نسبت به یازده ماه سال گذشته افزایش داشته است.

خلیلی به میزان ترانزیت انجام شده از این گمرک در مدت یاد شده نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰۳ هزار و ۵۰۳ تن با مبدا این گمرک به مقصدهای مختلف خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی حدود یک درصد بیشتر شده که ارزش دلاری کالاهای خارج شده ۸۱۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۷۴ دلار بوده که ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی به میزان تجارت انجام شده از مبدا خارجی به این گمرک نیز اشاره کرد و افزود: ۸۴۸ هزار و ۲۸۳ تن کالا در یازده ماه سالجاری از مبداهای خارجی وارد این گمرک شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

خلیلی ارزش دلاری کالاهای ترانزیتی با مبدا خارجی به این گمرک را یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۰۷ دلار اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با یازده ماه سال قبل ۲۱ درصد کمتر شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha