۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
۱۳ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان سمنان افزوده شد
رئیس صمت سمنان در گفتگو با بازار:

۱۳ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان سمنان افزوده شد

سمنان- احمدی رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: با سرمایه گذاری هایی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه معادن استان صورت گرفته ۱۳ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان سمنان افزوده شده است.

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به توفیقات خوب به دست آمده در زمینه توسعه معادن استان سمنان بیان کرد: با سرمایه گذاری هایی که در سال ۱۴۰۲ در حوزه معادن استان صورت گرفته ۱۳ میلیون تن به ذخایر قطعی معدنی استان سمنان افزوده شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در زمینه تولید زئولیت، کرومیت، گچ و ... در زمره استان های شاخص کشور است، ابراز کرد: ۴۲ نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از اجرای مطالعات اکتشاف حین استخراج در معادن درحال بهره برداری در استان خبر داد و ابراز کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، تعداد ۳۸ فقره پروانه بهره برداری نیز در استان صادر شده است.

احمدی با بیان اینکه این پروانه ها مجموعه ۹۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری را برای استان به دنبال داشته است، ابراز کرد: با صدور این تعداد پروانه، حدود ۸۲۰ هزار تن به ظرفیت اسمی استخراج سالیانه معادن استان افزوده شد.

وی با بیان اینکه این پروانه ها همچنین برای ۲۵۰ نفر در استان سمنان شغل ایجاد کرده است، افزود: در ۱۱ ماه سال جاری همچنین ۴۱ فقره پروانه اکتشاف نیز برای معادن استان سمنان صادر شده است.

رئیس سازمان صمت سمنان از صدور ۱۶ فقره گواهی کشف معادن در استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و ابراز کرد: در این مدت همچنین ۳۸ فقره نیز پروانه بهره برداری نیز برای معادن استان صادر شده است.

احمدی بیان کرد: امسال مجموعا ۹۵ فقره مجوز معدنی در استان صادر شده که می تواند در ارتقای سرمایه گذاری معدنی و اشتغال این حوزه در استان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی یکی از تاکیدات ما در استان سمنان است، ابراز کرد: در سال آتی نیز توسعه فعالیت های اکتشافی در معادن استان دنبال می شود.

کد خبر: ۲۷۸٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha