۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
چرا بانک پارسیان دوباره به صف خرید برگشت؟
بازار گزارش می دهد؛

چرا بانک پارسیان دوباره به صف خرید برگشت؟

موضوع واگذاری سهام شرکت اپال توسط بانک پارسیان و همچنین موضوع افزایش سرمایه بانک دو عامل موثر در ارزندگی سهام وپارس است.

بازار؛ گروه بورس: بانک پارسیان با نماد وپارس که بعد از چند روز معامله متعادل به صف خرید رسید تاکنون نسبت به کف قیمت خود ۴۰ درصد بازدهی به سهامداران داده است.
این نماد به این دلیل به تازگی مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفته که واگذاری شرکت اپال آن خبرساز شده است. به واسطه همین خبر وپارس چندروز پیاپی صف خرید بود، اما بعد از اینکه به بالای ۲۴۰ تومان رسید با افزایش عرضه مواجه شد. این نماد روز چهارشنبه معاملات متعادل و مثبتی داشت و تا ۲۰۰ میلیون هم صف خرید را تجربه کرد، اما در ساعت پایانی معاملات عرضه سنگینی را تجربه کرد و صف خرید آن همچنان باقی ماند.
حسن کاظم زاده کارشناس بازار سرمایه در خصوص شفاف سازی وپارس گفت: بانک پارسیان برای واگذاری بلوک مدیریتی اپال کانی پارس نماد اپال سهام متعلق سرمایه گذاری پارسیان را به شرکت جدیدی با نام کانی سازان کیمیا منتقل می کند. ترکیب سهامداری کانی سازان کیمیا عینا مشابه ترکیب سهامداری سرمایه گذاری پارسیان است و این موضوع نشان دهنده یک قدم دیگر به سمت واگذاری اپال است.
رضا روحی کارشناس بازار مالی با اشاره به اینکه در حال حاضر واگذاری شرکت ها کلید خورده است گفت: اهمیت این ماجرا در آن است که طلسم بسیاری از واگذاری ها توسط سهامداران عمده که چندسال بحث آن ها مطرح است شکسته می شود. برای مثال واگذاری بلوک شیران توسط وآتی، واگذاری اپال توسط مجموعه پارسیان، واگذاری بانک پارسیان توسط ایران خودرو، واگذاری بلوک ونوین توسط وبشهر و...‌ اجرایی خواهد شد.
بانک پارسیان جزو آن دسته از نمادهای بانکی است که شرکت‌های خارج از بورس زیادی دارد، به همین دلیل گزارش تلفیقی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع این نماد در ۹ ماهه حدود ۴۸ تومان به ازای هر سهم زیان ساخته، اما در گزارش‌های ۱۲ ماهه این زیان را جبران می‌کند. وپارس در روی تابلوی معاملات سهام در سه ماهه به ازای هر سهم حدود ۲۵ درصد بازدهی مثبت و در یکساله حدود ۳۲۰ درصد بازدهی مثبت ثبت کرده‌است.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha