۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
تامین ۲۰۵ هکتار زمین در سمنان| نهضت ملی مسکن سرعت گرفت
معاون استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار؛

تامین ۲۰۵ هکتار زمین در سمنان| نهضت ملی مسکن سرعت گرفت

سمنان- حمیدی معاون استاندار سمنان از تامین ۲۰۵ هکتار زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان خبر داد و گفت: دو هزار نفر از متقاضیان سمنان فروردین ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می شوند.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره تامین زمین مورد نیاز متقاضیان نهضت ملی مسکن به خصوص در شهرستان سمنان بیان کرد: در شهر سمنان متقاضیان زیادی وجود داشت که واریز وجه داشتند اما تامین زمین قدری با تاخیر روبرو شد

وی از تصویب طرح ساخت نهضت ملی مسکن در سایت ۲۰۵ هکتاری مقابل کمربندی شهر سمنان خبر داد و ابراز کرد: دو هزار نفر از متقاضیان شهر سمنان که تا کنون ۴۰ میلیون تومان را واریز وجه کردند در این سایت ساماندهی می شوند.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه این فرایند در فروردین ماه به صورت قرعه کشی صورت خواهد گرفت، ابراز کرد: این زمین ها به صورت گروه های خود ساخت به متقاضیان تحویل داده می شود.

حمیدی با بیان اینکه این طرح شبیه شهرک روزیه در نهضت ملی مسکن سمنان خواهد بود، ابراز کرد: بعد از عید تلاش می شود تا تسهیل سازی هم برای دریافت پروانه ساخت این واحد های مسکونی انجام گیر تا مردم کمتر با مشکل روبرو شوند.

وی با بیان اینکه هر قطعه زمین به دو الی چهار نفر بسته به تراکم ساختمانی، واگذار می شود، افزود: این اقدام بخشی از مشکل تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن در شهرستان سمنان را حل خواهد کرد.

تسریع در پرداخت تسهیلات و آزاد سازی آورده متقاضیان دو گلایه متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان سمنان است

معاون عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: در تلاش هستیم تا مقوله تامین زمین برای تمام کسانی که ۴۰ میلیون تومان اولیه را واریز کردند را داشته باشیم تا انگیزه ای هم برای مابقی متقاضیان واجد شرایط دیگر که واریز وجه نکردند، باشد زیرا زمین به اندازه تمام متقاضیان استان سمنان تامین شده است.

حمیدی با بیان اینکه آماده سازی سایت ۲۰۵ هکتاری مسکن ملی در سمنان همزمان با فرایند قرعه کشی و واگذاری زمین در فروردین ماه صورت خواهد گرفت، گفت: به این ترتیب دو هزار متقاضی مسکن ملی که واریز وجه داشته اند در فروردین ماه تعیین تکلیف خواهند شد و مابقی نیز به محض واریز وجه می توانیم تامین زمین را برایشان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۰ هزار و ۱۶۴ واحد مسکونی در استان در حال ساخت است، تاکید کرد: این منازل مسکونی بین ۲۰ الی ۹۰ درصدپیشرفت فیزیکی دارند و برخی شان مانند پروژه ارتش در شاهرود و شهرک روزیه در سمنان آماده تحویل به متقاضیان شده است.

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه در برخی مناطق از واگذاری زمین افزون بر ۱۶ ماه گذشته و هنوز اقدامی برای ساخت صورت نگرفته است ، گفت: تلاش داریم که در سال آتی نسبت به واگذاری زمین ها نظارت و تجدید نظر داشته باشیم.

حمیدی بیان کرد: تسریع در پرداخت تسهیلات و آزاد سازی آورده متقاضیان دو گلایه متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان سمنان است که در این زمینه پیگیری لازم صورت گرفته و به بانک ها هم تاکید شده تا تعامل بهتری داشته باشند همچنین فهرست بانک هایی که انتظار می رفت بهتر در این زمینه فعالیت داشته باشند اما از برنامه عقب هستند برای برخورد به شورای عالی مسکن ابلاغ شده است.

کد خبر: ۲۷۸٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha