رتبه‌بندی خدمات ابری شرکت‌های خصوصی در سال آینده
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر داد

رتبه‌بندی خدمات ابری شرکت‌های خصوصی در سال آینده

خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران از رتبه بندی خدمات ابری شرکت های خصوصی و شناسنامه دار کردن قطب های داده در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار، محمد خوانساری در همایش بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده زیست بوم مراکز داده و خدمات ابری که امروز ظهر در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با اشاره به فلسفه وجود مراکز داده گفت:موضوع ارزیابی مراکز داده یا اعتبارسنجی خدماتی که این مراکز ارائه می دهند از موضوعات مهمی است که امروزه به سرویس های روزمره مردم شامل تاکسی های اینترنتی خرید و فروش یا خدماتی که از دستگاه های دولتی از طریق پنجره واحد خدمات دولت ارائه می دهند، برمی گردد و تمام این خدمات در نهایت به ذخیره سازی اطلاعات و بازیابی آنها و پردازش اطلاعات نیاز دارد.

وی افزود: مراکز داده کار پردازش، ذخیره سازی و ارائه اطلاعات را انجام می دهند. این مراکز چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به جهت اطمینان از کیفیت، امنیت و اطمینان از موضوعات پدافند غیرعامل و اینکه در زمان مناسب می توانند از داده های کاربرانشان محافظت کنند، باید مورد اعتبار سنجشی و رتبه بندی قرار گیرند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

خوانساری تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان بازوی وزارت ارتباطات در راستای مصوبات مرکز ملی فضای مجازی برای ساماندهی خدمات میزبانی ابری و در راستای انجام طرح کلان شبکه ملی اطلاعات این مهم را برعهده داشته که با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه ای کل کشور ممیزها و مدرس هایی برای این کار تربیت کرده است.

وی ادامه داد:در سال جاری رتبه بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و شناسنامه دار شدن مراکز داده دولتی و شرکت های خصوصی پیگیری شد و در سال ۱۴۰۳ هم با دنبال کردن رتبه بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و رتبه بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده دولتی، رتبه بندی خدمات ابری شرکت های خصوصی و شناسنامه دار کردن قطب ها نیز دنبال خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha