۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
ضرورت تشکیل کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌شرقی
گزارش خبری بازار؛

ضرورت تشکیل کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌شرقی

تبریز- کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز، با محوریت بررسی «جزئیات و نحوه تشکیل کنسرسیوم صادراتی در استان آذربایجان‌شرقی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید یوسف حسینی رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز ظهر چهارشنبه در این نشست از احتمال تعیین تکلیف رفع تعهدات ارزی مربوط به سال ۹۷ تا پایان سال جاری خبر داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از گشایش LC در پنج بانک روسیه برای انجام مبادلات تجاری با ایران افزد: این امر خبر خوشی برای تجار محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به افزایش ۱۳۸ درصدی صادرات از استان به روسیه در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی برای تجارت با این کشور از پتانسیل ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است، به‌همین دلیل پیشنهاد من برای اولین کشور هدف و مقصد فعالیت کنسرسیوم صادراتی استان، روسیه است، چرا که این کشور بهترین بازار برای کشور ما محسوب می‌شود و با توجه به مزیت‌هایی که استان ما دارا است، قطعا نتیجه مطلوبی را شاهد خواهیم بود.

ضرورت تشکیل کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌شرقی

وی با اشاره به تجربه فعالیت شرکت‌های استان در این کشور پیشنهاد داد: تمرکز اصلی کنسرسیوم در ابتدا روی محصولات کشاورزی باشد.

رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز ضمن تاکید بر نقش و اهمیت حضور در بازارهای بین‌المللی در قالب شرکت‌های بزرگ تصریح کرد: تشکل‌های بین‌المللی نیز راغب به همکاری با شرکت‌های بزرگ هستند.

حسینی با بیان اینکه مجموعه‌های کوچک و متوسط، به‌تنهایی توان حضور در بازارهای جهانی و نمایشگاه‌های بین‌المللی را ندارند، اضافه کرد: فعالیت تشکلی نه‌تنها امکان دسترسی به بازارهای بین‌المللی را تسهیل می‌کند، بلکه با تشکیل زنجیره تولید و ارزش، سوددهی این شرکت‌ها تضمین شده است.

ضرورت تشکیل کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌شرقی

بررسی جزئیات موافقتنامه تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

سهند شهبازی؛ دبیر کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز در این نشست به تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این کمیسیون طی ماه‌های اخیر پرداخت و افزود: مسئله رفع تعهد ارزی، بررسی جزئیات موافقتنامه تجارت آزاد با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گشایش LC و نقل و انتقال پول و برگزاری چندین جلسه در خصوص تشکیل کنسرسیوم صادراتی و پیگیری امور محوله طی تشکیل جلسات انفرادی از جمله اقدامات صورت گرفته در این کمیسیون است.

ضرورت تشکیل کنسرسیوم صادراتی در آذربایجان‌شرقی

تجربه تشکیل کنسرسیوم در کشورهای مختلف به‌خوبی جواب داده است

پرویز محمدزاده؛ معاون پژوهشی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز نیز بر لزوم تشکیل کنسرسیوم صادراتی در استان تاکید کرد و افزود: تجربه تشکیل کنسرسیوم در کشورهای مختلف به‌خوبی جواب داده است. ما نیز می‌توانیم با بهره‌گیری از تجارب مختلف به‌راحتی در این مسیر گام برداریم.

کد خبر: ۲۷۸٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha