۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
رشد ۵.۸درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ماهه سال| تولید فولاد خام خاورمیانه در ژانویه ۲۳درصد افزایش یافت
بازار بررسی می کند؛

رشد ۵.۸درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ماهه سال| تولید فولاد خام خاورمیانه در ژانویه ۲۳درصد افزایش یافت

طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در ۱۱ ماهه امسال تولید فولاد کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۸ درصد و تولید آهن اسفنجی نیز ۸.۸ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه صنعت: طبق گزارشی که توسط انجمن جهانی فولاد در رابطه با آمارهای تولید جهانی فولاد خام در ماه ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شده، در مدت نامبرده در مجموعه ۷۱ کشور صاحب این صنعت ۱۴۸.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به ژانویه سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

انجمن جهانی فولاد: در خاورمیانه که شامل تولیدات کشورهای «بحرین، ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، یمن» است تولید در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ به میزان ۲۳.۱ درصد افزایش داشته است

با این وجود در این گزارش آمده است در برخی مناطق از جمله در خاورمیانه که شامل تولیدات کشورهای «بحرین، ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، یمن» است تولید در ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ژانویه ۲۰۲۳ به میزان ۲۳.۱ درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نیز اخیرا اقدام به انتشار گزارشی کرده و آمار تولیدی ۱۱ ماه فولاد را اعلام داشته که بر اساس این آمارهای رشد قابل توجهی رقم خورده است.

تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه امسال به بیش از ۲۹ میلیون تن رسید

در واقع بر اساس داده های آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در ۱۱ ماهه سال جاری تولید فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۲۹ میلیون و ۳۳۴ هزار تن رسید. همچنین در این گزارش آمده است: در بخش فولاد میانی، ۱۸ میلیون و ۴۵۲ هزار تن سهم تولید بیلت و بلوم و ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار تن سهم تولید اسلب بوده است. تولید بیلت و بلوم افزایش ۹.۲ درصدی داشته و تولید اسلب هم ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

رشد ۵.۸درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ماهه سال| تولید فولاد خام خاورمیانه در ژانویه ۲۳درصد افزایش یافت

در گزارش آماری انجمن فولاد، رشد تولید مقاطع تخت فولادی منفی ۰.۱ درصد و رشد تولید مقاطع طویل هم فولادی منفی ۱.۹ درصد اعلام شده است. همچنین در مدت نامبرده، تولید مقاطع تخت ۸ میلیون و ۳۲۷ هزار تن بوده که ۷ میلیون و ۸۹۸ هزار تن سهم ورق گرم، ۲ میلیون ۱۶۶ هزار تن هزار تن سهم ورق سرد و ۱ میلیون ۵۳۹ هزار تن سهم ورق پوشش دار بوده است. تولید ورق گرم کاهش ۱.۸ درصدی، تولید ورق سرد کاهش ۱.۹ درصدی و تولید ورق پوشش دار افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

رشد ۲.۹ درصدی تولید تیرآهن در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال قبل

طبق این گزارش، در ۱۱ ماهه سال جاری، تولید تیرآهن با افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱ میلیون و ۲۰۹ هزار تن رسیده است و تولید میلگرد هم با ۱.۹ درصد کاهش به ۹ میلیون و ۵۳۸ هزار تن رسیده است. تولید نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی با کاهش ۹.۳ درصدی همراه بوده است.

انجمن تولید کنندگان فولاد ایران: در ۱۱ ماهه سال جاری تولید آهن اسفنجی با افزایش ۸.۸ درصدی به ۳۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن رسیده است

تولید آهن اسفنجی نیز طبق گزارش انجمن فولاد با افزایش ۸.۸ درصدی به ۳۱ میلیون و ۴۶۶ هزار تن رسیده است. همچنین در این مدت تولید گندله نیز با افزایش ۶.۶ درصدی به ۵۳ میلیون و ۱۹۹ هزار تن رسید.

گفتنی است در ژانویه سال ۲۰۲۴ در حوزه تولید فولاد خام ایران در جایگاه نهم قرار گرفت. این در شرایطی است که کشورهای چین، هند، ژاپن، ایالات متحده، روسیه، کره جنوبی، ترکیه و آلمان هشت تولید کننده برتر بودند و بعد از ایران نیز برزیل در جایگاه یازدهم دنیا جای گرفت.

کد خبر: ۲۷۸٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha