۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
بررسی مشکلات و چالش‌های پرسپولیس و استقلال در میز صنعت
با حضور مدیران سازمان بورس انجام شد

بررسی مشکلات و چالش‌های پرسپولیس و استقلال در میز صنعت

مشکلات و چالش‌های «دو شرکت استقلال و پرسپولیس» با حضور مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان این صنعت در بیست و سومین میز صنعت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش بازار، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در بیست و سومین میز صنعت تحت عنوان «فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی» گفت: هدف از این میز صنعت هم اندیشی برای حل مشکلات صنعت فرهنگی و ورزشی برای دو شرکت استقلال و پرسپولیس است تا بر اساس پیگیری‌های سازمان بورس از مراجع ذیصلاح بخشی از مشکلات و مسائل آنها برطرف شود.

وی افزود: شرکت‌های فرهنگی و ورزشی استقلال و پرسپولیس در مقطعی نزد سازمان بورس ثبت و پذیرفته شدند که از زمان ثبت، معاملات منابع شروع و مشمول دستورالعمل‌های سازمان بوده است.

جعفری با اشاره به صورت‌های مالی شرکت فرهنگی و ورزشی پرسپولیس، اظهار داشت: این شرکت از بین ۸۴۳ شرکت تحت نظارت سازمان ۲۲ بند شرط گزارش حسابرس دارد.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، صورت‌های مالی شرکت‌ها باید طبق استانداردهای تعیین شده باشد. مشکلات موجود در این شرکت‌ها باید تشریح شود تا صورت‌های مالی طبق استانداردهای حسابداری باشد.

وی تاکید کرد: برای مدیران شرکت استقلال و پرسپولیس تکالیف و مسئولیت‌هایی در نظر گرفتیم که سازمان خصوصی سازی و سازمان ورزش باید در این مسیر به آنها کمک کنند.

افشای اطلاعات دقیق و به موقع باشد

در ادامه این نشست؛ ساجد حاتمی، رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که در حوزه تخلفات اشخاص تحت نظارت بازار سرمایه از دو مرجع مورد رسیدگی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: سازمان بورس و فرابورس بر اساس قوانین موجود به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که شرکتی در سازمان بورس پذیرفته می‌شود باید الزامات را رعایت کند. بیشترین تخلفات در بحث مربوط به عدم رعایت استانداردهای حسابرسی است.

حاتمی ادامه داد: بحث استانداردها و افشای اطلاعات باید به موقع باشد. افشا علاوه بر جنبه انضباطی در قانون بازار جرم انگاری شده و از لحاظ کیفری قابل رسیدگی است.

رئیس اداره رسیدگی بر تخلفات ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اطلاعات باید به صورت صحیح، دقیق و به موقع انتشار یابد.

وی با بیان این که یکسری تخلفات بررسی می‌شود، اضافه کرد: عدم رعایت مفاد اساسنامه از سوی برخی شرکت‌ها از دیگر مشکلات است از این رو، اگر مساله‌ای در مفاد اساسنامه وجود دارد، دو شرکت باید نسبت به این موارد اقدام کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وی درباره مجازات سازمان بورس برای ناشرانی که از مقررات تخطی کرده‌اند، افزود: تذکر، اخطار، جریمه نقدی، مجازات سلب صلاحیت مدیران و تعلیق و یا لغو پذیرش شرکت از جمله مجازات سازمان است.

وی بر رعایت صرفه و صلاح سهامداران خرد تاکید کرد و گفت: بحث رعایت صرفه و صلاح سهامداران خرد در همه قراردادها و تصمیمات هیات مدیره باید از سوی شرکت‌ها رعایت و همه تصمیمات مستندسازی و برای قراردادها کارشناسی لازم انجام شود.

لازم به توضیح است؛ بیست و سومین میز صنعت که با حضور جمعی از نمایندگان شرکت استقلال و پرسپولیس و وزارت ورزش برگزار شد، مسائل و مشکلات دو شرکت در خصوص ‌تعیین تکلیف سهامداری دو باشگاه، مطالبات و بدهی‌های سنوات گذشته باشگاه‌ها، اخذ و شناسایی درآمدهای باشگاه از قبیل حق پخش و تبلیغات، ساختار قانونی و محیط قانونی حاکم بر دو شرکت، اصلاح روندها، جریان‌های درآمدی، قراردادها و مشخص شدن هویت دو شرکت مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار گرفت.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha