۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های سیستان و بلوچستان
رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در مرغداری های سیستان و بلوچستان

زاهدان- سیدحسینی، رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان طی سال جاری، گفت: این آمار حاکی از افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته است.

سید محمدرضا سید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیش از ۲۳ میلیون و ۶۶ هزار قطعه جوجه ریزی از ابتدای سال تاکنون در واحدهای مرغداری استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آمار از افزایش ۱۸ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی، افزون بر ۳۹ هزار تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود، بیان کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید است و علاوه بر آن دولت سیزدهم تمرکز ویژه ای بر خودکفایی تولید مرغ گوشتی در استان سیستان و بلوچستان داشته است.

سید حسینی ادامه داد: در این راستا و جهت افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در سطح استان حال ساخت است.

کد خبر: ۲۷۸٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha