۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
سرانه ۱۱ کیلوگرمی مصرف گوشت قرمز در یزد /نقش پررنگ عشایر در پرورش دام سبک
رئیس جهاد کشاورزی یزد خبر داد؛

سرانه ۱۱ کیلوگرمی مصرف گوشت قرمز در یزد /نقش پررنگ عشایر در پرورش دام سبک

یزد- حاتمی زاده، رئیس جهاد کشاورزی یزد با اشاره به سرانه ۱۱ کیلوگرمی مصرف گوشت قرمز در یزد در یکسال، گفت: نقش عشایر در پرورش دام سبک و تولید گوشت استان بسیار پررنگ است.

محمدعلی حاتمی زاده در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نقش عشایر استان با یک هزار و ۵۰۰ خانوار جمعیت در تامین امنیت غذایی و تولید گوشت قرمز بسیار موثر و پر رنگ است، افزود: این جمعیت در مباحث زیست محیطی و تولیدات ارگانیک نیز نقش مهمی ایفا را می کنند.

وی با اشاره به کمبود تولید گوشت قرمز سبک در استان با توجه به محدودیت های تولید، از احداث مگافارم‌های دام سبک با برنامه ریزی سه ساله در استان به منظور خودکفایی در تولید گوشت قرمز خبر داد.

وی اضافه کرد:پرداخت تسهیلات بانکی راه اندازی واحدهای راکد و نیمه فعال به طول می‌انجامد، از این رو با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و نیز استقبال سرمایه گذاران حوزه صنایع و معادن در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی آن‌ها روند اجرایی مگافارم‌ها شروع به کار کرده است.

حاتمی زاده افزود: مزیت ایجاد طرح مگافارم‌ها این است که ما دیگر نیاز به تسهیلات نداریم و با حداقل‌ها می توانیم مجتمع‌ها را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم. آن‌ها می توانند دام‌های مولد پرتولید را از کشور مورد تایید معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی وارد کنند.

۷۵ درصد مردم یزد ذائقه مصرف گوشت قرمز دارند

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد، ضمن اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد مردم استان ذائقه مصرف گوشت قرمز دارند، بیان کرد: در حال حاضر با احتساب جمعیت استان و سرانه مصرف ۱۱ کیلو گرم گوشت قرمز در سال، نیاز به تامین حدود ۱۲ هزار تن گوشت در استان پیش بینی می‌شود.

حاتمی زاده عنوان کرد: با احتساب ۷۰ درصد، مصرف گوشت گوسفندی در بین همشهریان نیاز سالیانه استان ۹ هزار تن است که برای تامین آن کشتار ۴۰۰ هزار راس دام سبک لازم است.

به گفته وی، جمعیت فعلی گوسفند و بز استان ۶۶۰ هزار راس است که از این تعداد حدود شش هزار تن گوشت تولید می‌شود و برای جبران کسری سه هزار تن طرح احداث مگافارم‌های پرورش دام سبک پرتولید یکی از راهکارهای برون رفت از این بن بست است.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی سه سال آینده با تقسیم بندی شهرستانی و استفاده از سرمایه گذاران آن با تامین ۱۲۰ هزار راس دام سبک، نیاز استان به گوشت قرمز مرتفع خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha