۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
رشد ۲۵ درصدی ترافیک پستی| هوشمندسازی پست در دولت سیزدهم
مدیرعامل شرکت ملی پست خبر داد

رشد ۲۵ درصدی ترافیک پستی| هوشمندسازی پست در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر اینکه هوشمندسازی پست در دولت سیزدهم سرعت گرفته است، گفت: امسال با افزایش ۲۵ درصدی ترافیک پستی مواجه شده و حجم مرسولات نسبت به سال گذشته ۱۷.۳ افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست در مراسم رونمایی از ۳ سامانه هوشمند پستی گفت: نهضت هوشمندسازی شرکت ملی پست از به شکل جدی از ۲ سال قبل آغاز کرده‌ایم. در گذشته نیز این فرایند آغاز شده بود؛ اما ضرب آهنگ این اتفاق در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

وی گفت: اگر در این فرایند مشکلاتی وجود نداشت و همکاری دیگر دستگاه‌ها و مراجع را داشتیم امروز به جای ۳ سامانه می‌توانستیم ۳۰ سامانه را افتتاح کنیم. انتظار داریم در این راه دیگر دستگاه‌ها به ما کمک کنند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای دستیابی به جایگاه پست در تراز انقلاب اسلامی و وظیفه قانونی که داریم نیازمند همراهی تمام دستگاه‌ها هستیم. موارد متعددی است که به ما کمک می‌کند در این مسیر پرشتاب‌تر حرکت کنیم.

لیائی تصریح کرد: برای هوشمندسازی پست نیاز به زیرساخت‌هایی داریم که اکنون در حال آماده‌سازی آن هستیم. مباحثی مانند کمبود بودجه به ما اجازه نمی‌دهد که بتوانیم این اتفاق را به سرعت طی کنیم؛ اما تصمیم داریم در این مسیر پیش برویم.

وی افزود: با افتتاح این سامانه‌ها به اهداف بزرگی دست پیدا خواهیم کرد. امسال با افزایش ۲۵ درصدی ترافیک پستی مواجه شده و حجم مرسولات نسبت به سال گذشته ۱۷.۳ افزایش پیدا کرده است این در حالی است که زیرساخت و ناوگان ما افزایش پیدا نکرده‌اند. مقایسه با سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ما اکنون شاهد رشد ۳ برابری مرسولات و رشد ۲ برابری تناژ آن هستیم.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در نظر داریم ابتدا و انتهای چرخه مرسوله پستی که فرستنده و گیرنده است یک فرایند هوشمند را طی کند تا مرسوله به دست طرف مقابل برسد. امسال موفق شدیم ۱۸ خط جدید طراحی و تعریف کنیم و این باعث شده ۵ هزار و ۱۰۰ متر بهسازی محیط خود را داشته باشیم. ۶۷ دستگاه کامیون جدید خریداری کردیم تا از حجم انبوه ۲۵ درصدی ترافیک بربیاییم.

وی گفت: یکی از پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود مربوط سورتینگ هوشمند مرسولات جوف است. این اتفاق سرعت تجزیه ۸ تا ۱۶ هزار مرسوله در ساعت می‌رساند. تعداد نقاط خروجی از ۸۰ به ۱۵۲ خواهد رسید. عملیات پردازش روزانه ۳۰ هزار مرسوله کمتر خواهد شد. برای ۹۲ درصد از نقاط مقصد یک روز کاهش در زمان سیر را خواهیم داشت. خطای سیستمی هم به کمتر از ۰.۱ درصد خواهد رسید.

لیائی تصریح کرد: پروژه دیگر که امروز افتتاح می‌شود ربات‌های سورتر مرسولات پستی است. به این واسطه سرعت تجزیه مرسولات از ۳ تا هشت هزار مرسوله در ساعت می‌شود. تعداد نقاط تجزیه به ۸۰ خروجی می‌رسد. ثبت ورود و خروج مرسولات، تولید خودکار بارکد ۲ بعدی سرکیسه، راهکار جامع برای حمل و نقل مرسولات تجارت الکترونیک از جمله مزایای استفاده از ربات‌های هوشمند است.

کد خبر: ۲۷۷٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha