۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
عقب نشینی غول های نفتی هند از خرید نفت روسیه| تحریم های آمریکا مانع فروش نفت روسیه شد
بلومبرگ خبر داد؛

عقب نشینی غول های نفتی هند از خرید نفت روسیه| تحریم های آمریکا مانع فروش نفت روسیه شد

خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی از عقب نشینی گسترده شرکت های نفتی هند از خرید نفت روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی از عقب نشینی گسترده شرکت های نفتی هند از خرید نفت روسیه خبر داد.

به نوشته بلومبرگ، در پی تصویب تازه ترین دور از تحریم های نفتی آمریکا علیه مسکو، شرکت های نفتی هندی طی روزهای گذشته خرید نفت از روسیه را به شدت کاهش داده اند. وزارت خزانه داری آمریکا، ماه گذشته در دومین سالگرد حمله روسیه اوکراین و همچنین، مرگ ناگهانی الکساندر ناوالنی مخالف دولت پوتین، تحریم های جدید علیه مسکو و ۵۰۰ فرد حقیقی و حقوقی وابسته به کرملین وضع نمود.

از جمله، شرکت بزرگ دارنده تانکرهای نفتی «سووکامفلوت» و ده ها نفتکش متعلق به این شرکت، در فهرست تحریم های جدید آمریکا به چشم می خورند؛ موضوعی که احتمالا باعث عقب نشینی هندی ها از خرید نفت روسیه شده است.

به گفته بلومبرگ، اکنون بزرگترین نگرانی هندی ها در ارتباط با نفت روسیه، موضوع حمل نفت از روسیه به هند بوده که با توجه به وضع تحریم های گسترده آمریکا علیه شرکت های کشتیرانی روسیه، تانکرهای روسی را برای پهلوگیری و تخلیه در بنادر هند با مشکل مواجه خواهد ساخت.

به همین دلیل، دو شرکت بزرگ نفتی هند یعنی باهارات و هندوستان پترولیوم از انعقاد هرگونه قرارداد آتی نفتی با شرکت های روسی برای ماه های آینده امتناع کرده اند.

کد خبر: ۲۷۷٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha