۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
تبلیغ دارو و محصولات آرایشی در فضای مجازی ممنوع است
سخنگوی سازمان غذا و دارو:

تبلیغ دارو و محصولات آرایشی در فضای مجازی ممنوع است

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالاهای سلامت‌محور اعم از داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.

به گزارش بازار، سید سجاد اسماعیلی با بیان این که تبلیغات کالاهای سلامت محور ممنوع است، اظهار کرد: تبلیغاتی که منجر به ترغیب استفاده از کالاهای سلامت‌محور اعم از داروهای شیمیایی، بیولوژیک، مکمل‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی بشود به طور کامل ممنوع است.

وی افزود: هیچ‌یک از افراد از جمله کادر درمان و غیر کادر درمان به استناد قانون، مجاز به تبلیغ دارو و مکمل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیستند و تنها می‌توانند در جنبه آموزش‌های عمومی مربوط به این کالاها همچون عوارض مصرف داروها، تداخلات دارویی و ... اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها توسط هرشخصی که در فضای مجازی انجام شود به صورت کامل از لحاظ قانونی منع شده است.

اسماعیلی گفت: در حوزه سلامت، تفاوتی با سایر حوزه‌ها وجود دارد و در حوزه سلامت، عدم تقارن اطلاعات بین افراد مصرف‌کننده و تجویزکننده دارو وجود دارد و بنابراین مهم‌ترین نقشی که دولت دارد این است که به این موضوعات ورود و از حق مصرف‌کننده دفاع کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: کارشناسان سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی استان‌ها گزارش‌های واصله درباره تبلیغات دارو در فضای مجازی را به صورت دائمی رصد می‌کنند و سایت‌ها و صفحات مجازی تبلیغ‌کننده این کالاها را بررسی می‌کنند و تخلفات افراد در فضای مجازی از نظر تبلیغات داروها را بلافاصله به مراجع قضایی معرفی می‌کنند تا برخورد لازم با آن صورت بگیرد.

کد خبر: ۲۷۶٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha