۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
صنایع لبنی اردبیل فاقد نوآوری است
نایب رییس اتاق بازرگانی اردبیل:

صنایع لبنی اردبیل فاقد نوآوری است

اردبیل- پیرمؤذن، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: صنایع لبنی استان به رغم ظرفیت بالا فرسوده و فاقد فناوری و نوآوری جدید است.

حسین پیرمؤذن در گفت وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به رغم آنکه استان اردبیل در تولید شیر از سرآمدان کشور است اما صنایع لبنی آن به دلیل نبود فناوری های جدید نتوانسته رو به جلو حرکت کرده و مانند برندهای معروف کشوری پیشگام در این عرصه باشد.

عمده شیر مورد نیاز واحدها و برندهای معروف کشور از استان اردبیل تأمین می شود

وی تصریح کرد: جای تأسف اینجا است که عمده شیر مورد نیاز واحدها و برندهای معروف کشور از این استان تأمین می شود اما اردبیل به دلیل نبود دستگاه ها و تجهیزات مدرن استریل فاقد تولید شیر با ماندگاری و کیفیت بالا است و به همین خاطر ارزش افزوده این بخش ضعیف و بسیار پایین است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گفت: انتظار می رود به تناسب قدرت و توانمندی قطب تولید صنایع لبنی در اردبیل، تجهیزات و امکانات پیشرفته نیز مهیا شده تا امکان تولید و عرضه محصولات و حتی صادرات آن فراهم آید.

پیرمؤذن به جلسات فشرده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان در ماه پایانی سال اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۰ جلسه این شورا در سال جاری برگزار شده و باید ۲ جلسه دیگر برگزار و امکان کسب امتیاز لازم در این بخش فراهم آید.

وی همچنین به رفع موانع صدور کارت بازرگانی با همکاری سازمان صمت اشاره کرد و افزود: قرار شد از طریق درگاه ملی مجوزها در این زمینه اقدام و بعد از احراز هویت و شرایط داوطلبان امکان صدور کارت برای واجدین شرایط در بستر الکترونیکی فراهم آید.

ضرورت حمایت از دامپروری های مدرن در اردبیل

پیرمؤذن با قدردانی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی در احصای موانع تولید و حذف قوانین و مقررات مخل این بخش خاطرنشان کرد: امیدواریم همه تصمیم گیری ها به نفع توسعه تولید و ایجاد فرصت های اشتغال باشد.

وی ضرورت حمایت از دامپروری های مدرن را یادآور شد و اضافه کرد: در این حوزه باید صنایع دامی گسترده آن هم به شکل صنعتی فراهم آید تا امکان تولید و عرضه محصولات لبنی و صنایع گوشتی به خوبی مهیا شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی در مورد ایجاد زیرساخت های شهرک های صنعتی و ضرورت راه اندازی منطقه آزاد نیز بیان کرد: امیدواریم با تقویت شهرک های خصوصی صنعتی هر چه سریعتر بستر راه اندازی منطقه آزاد و تعیین محدوده آن انجام شود تا ما بتوانیم از ظرفیت این مجموعه ها برای تقویت تولید و صادرات بهره بگیریم.

کد خبر: ۲۷۶٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha