۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
هند اولین کارخانه هیدروژن سبز را به طور رسمی افتتاح کرد

هند اولین کارخانه هیدروژن سبز را به طور رسمی افتتاح کرد

هند که بنا دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۵ میلیون تن هیدروژن سبز تولید و واردات سوخت های فسیلی را کاهش دهد، به تازگی اولین کارخانه هیدروژن سبز در صنعت ضد زنگ را افتتاح کرد.

بازار؛ گروه صنعت: اولین کارخانه هیدروژن سبز هند در صنعت فولاد ضد زنگ این کشور افتتاح شد. به گزارش استیل رادار، افتتاح اولین کارخانه هیدروژن سبز هند در صنعت ضد زنگ در واقع در راستای چشم انداز دولت هند برای توسعه انرژی پایدار است، همانطور که در ماموریت ملی هیدروژن سبز (NGHM) بیان شده است. هدف این ماموریت دستیابی به ظرفیت تولید هیدروژن سبز به ۵ میلیون تن در سال تا سال ۲۰۳۰، کاهش واردات سوخت های فسیلی و پیشبرد انتقال هند به منابع انرژی پاک تر است.

جایگاه هند به عنوان رهبر جهانی در تولید فولاد پایدار

طبق این گزارش، این کارخانه گام مهمی به سوی شیوه های صنعتی پایدار است و تعهد هند به راه حل های سازگار با محیط زیست را نشان می دهد. این پروژه به عنوان نمادی از نوآوری مشترک در نظر گرفته می شود و هند را به عنوان یک رهبر جهانی در تولید فولاد پایدار قرار می دهد.

انتظار می رود کارخانه هیدروژن سبز در ابتدا ۷۸ تن هیدروژن سبز در سال تولید کند که آن را به اولین کارخانه در مقیاس تجاری در نوع خود در بخش فولاد ضد زنگ هند تبدیل می کند. هیدروژن سبز از طریق الکترولیز آب با انرژی تجدید پذیر تولید می شود و جایگزین تمیز تری برای روش های سنتی تولید هیدروژن است. هدف این کارخانه با جایگزینی هیدروژن خاکستری کاهش انتشار کربن به میزان تقریبی ۲۷۰۰ تن در سال است که به تلاش های هند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

به گفته کارشناسان انتظار می رود صنعت فولاد هند، از جمله Jindal Stainless Ltd به طور قابل توجهی از استفاده از هیدروژن سبز بهره مند شود. ضمن اینکه مانند هزینه ‌های تولید و محدودیت ‌های زیرساختی، تلاش ‌های این صنعت، همراه با حمایت دولت، احتمالاً منجر به نوآوری و افزایش تولید می ‌شود که منجر به آینده‌ ای پایدارتر می‌ شود.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha