۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
بانوان کارآفرین در فرهنگ غیر رسمی کسب و کار با چالش مواجه هستند 
رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان استان گلستان:

بانوان کارآفرین در فرهنگ غیر رسمی کسب و کار با چالش مواجه هستند 

گرگان- رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان استان گلستان گفت: در فرهنگ رسمی کسب و کار هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد اما باید بپذیریم در فرهنگ غیر رسمی کشور مشکلاتی برای فعالیت زنان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فریده بستان بان عصر دوشنبه در اولین همایش تجلیل از بانوان کارآفرین استان گلستان اظهار کرد: در فعالیت های اقتصادی جنسیت معنا نداشته و در فرهنگ رسمی کسب و کار هم هیچ تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان استان گلستان اضافه کرد: باید بپذیریم در فرهنگ غیر رسمی کشور مشکلاتی برای فعالیت زنان ایجاد می شود.

وی گفت: مسئولیت دوگانه زنان، موانع و محدودیت ها و باورهای غلط و عدم خودباوری مشکلاتی را برای بانوان ایجاد می کند که نیازمند تلاش مضاعف این قشر است لذا تمام بانوانی که در این راه قرار می گیرند شایسته تقدیر هستند.

بستان بان تصریح با بیان اینکه اشتغال زنان یک مسئله ملی بوده، کرد: زنان سرمایه های اجتماع هستند و اشتغال آنها به اندازه ای که برای مطالبات آنها اهمیت دارد، همچنین تعیین کننده مسیر اقتصاد و خانواده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش غیر قابل انکار بانوان در ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بایستی تشویق زنان کارآفرین به عنوان بخشی از راهکار های توسعه اقتصاد بکار گرفته شود.

رئیس هیئت مدیره کانون زنان بازرگان استان گلستان در خاتمه گفت: هدف ما در کانون زنان بازرگان ایجاد انگیزه و نشان دادن توانمندی بانوان استان است.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha