۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
تبلیغ واکسن «گارداسیل» توسط بلاگرها| فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

تبلیغ واکسن «گارداسیل» توسط بلاگرها| فروش دارو در فضای مجازی ممنوع است

سازمان غذا و دارو طی اطلاعیه‌ای با اعلام این که برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ واکسن گارداسیل در صفحات خود می‌کنند، تأکید کرد: فروش و عرضه دارو در فضای مجازی اکیداً ممنوع است.

به گزارش بازار، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: تبلیغ دارو به هر شکل در قانون کشور ممنوع اعلام شده است. همچنین فروش و عرضه دارو در فضای مجازی اکیداً ممنوع است.

از همه شهروندان درخواست می‌شود داروها و سایر اقلام سلامت محور خود را صرفاً از طریق داروخانه‌های مجاز و تحت نظارت مسئول فنی دریافت و مصرف کنند.

در این راستا از عموم شهروندان درخواست می‌شود از خرید دارو از طریق فضای مجازی جداً خودداری کنند چرا که این عرصه محل اقدامات سوداگرایانه افرادی است که با مخفی کردن هویت واقعی خود، سعی در کلاهبرداری و عرضه اقلام غیرمجاز دارند.

سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان سلامت و اصالت هیچ یک از اقلامی که در فضای مجازی فروخته می‌شوند را به رسمیت نخواهد شناخت، چرا که این اقلام خارج از زنجیره تأمین رسمی بوده و احتمال جایگزینی داروهای اصیل و داروهای تقلبی در آن‌ها بسیار بالا است.

برای مثال مشاهده شده است که برخی بلاگرها اقدام به تبلیغ واکسن گارداسیل در صفحات خود کرده‌اند. این سازمان از کلیه شهروندان اکیداً درخواست می‌کند داروهای مورد نیاز خود را صرفا از مجاری قانونی تهیه کنند. همچنین عموم شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه رسیدگی به شکایات سازمان غذا و دارو به آدرس B۲n.ir/t۸۰۴۲۰ شکایت خود را به ثبت برسانند.

کد خبر: ۲۷۶٬۵۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha