۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
شیرینی از سبد خانوار حذف شده است | کاهش ۴۰ درصدی تولید
رئیس اتحادیه قنادان گرگان:

شیرینی از سبد خانوار حذف شده است | کاهش ۴۰ درصدی تولید

گرگان- نجاتی، رئیس اتحادیه قنادان گرگان گفت: بعد از کرونا شیرینی از سبد خانوار حذف شد و در سال های اخیر شاهد کاهش ۴۰ الی ۵۰ درصد تولید در این زمینه هستیم.

فرامرز نجاتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اتحادیه قنادان گرگان نزدیک به ۳۵۰ عضو دارد که شامل قهوه سراها، کافی شاپ ها، دانه های روغن کشی، آبنبات پزان، کیک و کلوچه و شیرینی و قنادی است.

رئیس اتحادیه قنادان گرگان افزود: بعد از کرونا شیرینی فروش ها با مشکلات زیادی مواجه شدند و شیرینی از سبد خانواده ها حذف شد.

وی با بیان اینکه برای تولید دچار افزایش قیمت آنچنانی مواد اولیه هستیم، افزود: بیش از ۱۰۰ قلم از اجناس و مواد اولیه شیرینی وارداتی و تابع ارز هستند اما ما تابع قانون نرخ گذاری هستیم.

نجاتی با بیان اینکه قانون نرخ گذاری برای پنج کالای پر مصرف شب عید اعمال می شود، گفت: متاسفانه ما در این زمینه همیشه دچار چالش هستیم و از طرفی سالی یک یا دوبار بیشتر نمی توانیم اعلام نرخ داشته باشیم که این موضوع همکاران را با مشکل مواجه می کند.

رئیس اتحادیه قنادان گرگان یادآور شد: نحوه نگاه مسئولان در خصوص قیمت گذاری، اعلام دیر هنگام نرخ و همچنین عدم همخوانی قیمت تمام شده با افزایش هزینه های تولید چالش اساسی در این حوزه است.

وی گفت: با توجه به تورم امسال شاهد افزایش ۴۰ درصدی قیمت ها بودیم اما در کنار آن حقوق کارمندان که بخش اعظم جامعه را تشکیل می دهند این میزان افزایش را نداشته و سبب شده توان خرید مردم کاهش یابد.

نجاتی تاکید کرد: این عوامل موجب شده تولید کارگاه های تولید شیرینی ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یابد و این کاهش تقریبا از چهار سال گذشته مشهود است.

کد خبر: ۲۷۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha