۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
آماده‌باش ۱۲ هزار و ۷۰۰ فروند انواع شناور در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

آماده‌باش ۱۲ هزار و ۷۰۰ فروند انواع شناور در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۲هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی‌پور با اشاره به تمهیدات سازمان بنادر و دریانوردی برای طرح سفرهای نورزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: در مدت اجرای طرح سفرهای نوروزی پیش رو حد فاصل ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین بالغ بر ۱۲هزار و ۶۰۰ قایق گردشگری، ۵۰ فروند شناور مسافری و ۴۸ فروند لندینگ کرافت در بنادر شمالی و جنوبی برای ارائه خدمات به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند.

وی افزود: در ۱۱ ماهه گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی جابه‌جایی مسافر از بنادر نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و برای سفرهای نوزوی پیش رو، رشد ۵ درصدی پیش بینی شده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ (از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین) حدود ۶.۵ میلیون سفر و گردشگری دریایی انجام شد که شامل ۳ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۲۵۲ نفر و تعداد گردشگری دریایی صورت گرفته برابر ۲ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۷۰۰ نفر بود.

عفیفی‌پور با اشاره به نرخ گذاری بلیت قایق‌های گردشگری خاطرنشان کرد: نرخ گذاری در حوزه اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی نیست. بلکه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نرخ را تعیین می‌کنند و مدیران کل بنادر استان‌ها برای ارائه نکات فنی در جلسات نرخ گذاری شرکت می‌کنند.

وی افزود: برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با همکاری سازمان‌های میراث فرهنگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در ترمینال‌های بنادر شمالی و جنوبی غرفه‌هایی با ماهیت ارائه خدمات فرهنگی و گردشگری ایجاد می‌شوند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بیان کرد: حجم عمده سفرهای دریایی در استان هرمزگان و بیشتر به جزایر قشم، هرمز، لارک، هنگام و بعد جزیره کیش از بندر چارک و بندر آفتاب است.

عفیفی‌پور با بیان اینکه سه اولویت شناورها، ترمینال‌های مسافری و مسیرهای تردد پیگیری شدند و در آمادگی کامل قرار دارند، گفت: در طول اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳بالغ بر ۱۸۰۰ نیروی کار به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و برای انجام عملیات نجات و پشتیبانی نیز ۱۸۰ فروند شناور تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوری، اتحادیه تعاونی قایق داران، اتحادیه‌های مسافری و گردشگری، همچنین نیروهای انتظامی و نظامی برای مواقع اضطرار، پیش‌بینی شده است.

وی به تدوین طرح خدمات سفرهای دریایی در بنادر ذیل ستاد سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: چگونگی ارتباطات و خدمات مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی از دستگاه‌های عضو ستاد سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ از جمله هلال احمر، هواشناسی، شهرداری‌ها و… در این طرح مشخص شده است.

کد خبر: ۲۷۶٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha