۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۱۵۰ هزار هکتار می‌رسد
مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات:

سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۱۵۰ هزار هکتار می‌رسد

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: برآوردها نشان می‌دهد که سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی در صورت حمله به استان‌های نیمه جنوبی به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

به گزارش بازار، سعید معین، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: هجوم ملخ های صحرایی تابع پارامترهای مختلفی بوده که در شرایط کنونی بارش ها در شبه جزیره عربستان به خصوص مناطق شمالی و مرکزی مناسب است و همواره پیش بینی می شود که این روند تا نیمه فروردین ادامه یابد.

به گفته او، با توجه به بارش های نرمال در مناطق شمالی و مرکزی عربستان و نیمه جنوبی ایران و عدم بارندگی در ۲ طرف دریای سرخ، ملخ ها ناچارند به سمت مناطق شمالی و مرکزی عربستان روند که این انتقال جمعیت در ۲ هفته آینده انجام‌ می شود.

معین ادامه داد: طی ۲ هفته آینده انتقال بخشی از ملخ های صحرایی به نیمه جنوبی کشور وجود دارد، اما اینکه با چه وسعت و تراکمی باشد به مسئله مبارزه و کنترل در عربستان بستگی دارد.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات گفت: برآوردها حاکی از آن است که حداقل احتمال ۵۰ درصدی حمله ملخ به کشور ما وجود دارد، از این رو به استان های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و بخش هایی از سیستان و بلوچستان اعلام آماده باش کردیم.

او گفت: با حمله ملخ به استان های جنوبی کشور پیش بینی می شود که مبارزه در صورت حمله ملخ به نیمه جنوبی حداقل در سطح ۱۵۰ هزار هکتار انجام می شود، اما به سبب تاخیر در حمله ملخ تنها ملخ های صحرایی یک نسل وجود دارد که بر این اساس به ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

کد خبر: ۲۷۵٬۱۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha