۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
آب شرب پایدار ۴۱۱ روستا در طرح جهاد آبرسانی آذربایجان شرقی تامین می‌شود
مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی:

آب شرب پایدار ۴۱۱ روستا در طرح جهاد آبرسانی آذربایجان شرقی تامین می‌شود

تبریز-مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی گفت: طرح جهاد آبرسانی استان در دو مرحله اجرا می‌شود که در مجموع ۴۱۱ روستا از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش بازار، محمد خانی در خصوص طرح جهاد آبرسانی روستاهای آذربایجان شرقی اظهار کرد: با دستور رئیس جمهور و بر اساس تجربه‌های گذشته، در تداوم طرح ملی آبرسانی به روستاهای کشور و باهدف سرعت بخشیدن به روند آبرسانی به روستاها، طرح ملی جهاد آبرسانی به روستاهای محروم توسط وزارت نیرو ایجاد شد.

وی افزود: این طرح با استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور، مشارکت و هم افزایی دولت، شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، گروه‌های جهادی، نهادها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح و خیرین و شرکت‌های دانش بنیان تعریف شده است.

خانی گفت: در این راستا طرح جهاد آبرسانی آذربایجان شرقی در دو مرحله پیش‌بینی شد که در مرحله اول ۱۷۸ روستا و در مرحله دوم ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان از آب شرب بهداشتی پایدار بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه بیان کرد: مرحله اول طرح با دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان از دهه فجر سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی یادآور شد: مرحله دوم نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان که ره آورد سفر دوم رئیس جمهور به استان است، آغاز شده و با اجرای آن جمعیتی بالغ بر ۱۶۲ هزار و ۴۵۳ نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: ۲۷۵٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha