۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
مردم از کاهش اراضی پایاب سد خداآفرین گله‌مند هستند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مردم از کاهش اراضی پایاب سد خداآفرین گله‌مند هستند

اردبیل - جهانگیرزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهرهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز از میزان کاهش سطح اراضی پایاب سد خداآفرین گله‌مند بوده و در این زمینه سؤالات پر ابهام دارند.

عباس جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ۶۲ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین که رئیس‌جمهور وعده اجرای آن را داده بود، به‌یک‌باره به نصف کاهش‌یافته و از این رقم نیز بخشی از پروژه اجرا شده و بخش دیگر همچنان بلاتکلیف باقی‌مانده است.

وی با اشاره به کسری اعتبار تکمیل این پروژه در فاز اول و دوم خاطرنشان کرد: سال‌های طولانی است که مردم مغان اعم از جامعه روستایی و عشایری منتظر تکمیل پایاب سد خداآفرین هستند تا کشت و زرع خود را به‌صورت آبی انجام داده و توان اقتصادی خود را بالا ببرند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار احقاق حق استان از سد خداآفرین و تکمیل پایاب این سد برای جلب رضایت کشاورزان ضرورت دارد طرح‌های توسعه پایین‌دست موردتوجه قرار گیرد تا بر اساس وعده‌ای که دولت داده حداقل ۳۸ هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین به مرحله بهره‌برداری برسد.

جهانگیرزاده با حمایت از روستائیان و عشایر ساکن در حریم کشت و صنعت مغان بیان کرد: معلوم نیست به چه دلیلی مدیریت کشت و صنعت مغان به‌رغم وعده‌ای که در حل‌وفصل معارضین کشت و صنعت داده به وعده خود عمل‌نکرده و ۱۸ ماه است که این ساکنان منتظر تعیین تکلیف اراضی خود هستند.

وی افزود: اهالی شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار چشم امید به دو بنگاه اقتصادی عظیم منطقه دارند تا اشتغال و تولید در این مجموعه‌ها افزایش یابد اما به دلایل مختلف این دو بنگاه اقتصادی با مشکلات و نارسائی‌هایی روبرو شدند.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدیریت کشت و صنعت مغان قول داده بود در کمتر از سه ماه مشکل معارضین منطقه‌ای را حل کند اما به دلایل مختلف این امر تحقق‌نیافته و باگذشت ۱۸ ماه ساکنین منتظر سروسامان یافتن این موضوع هستند.

کد خبر: ۲۷٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha