۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
بدهی ۳۰ هزار میلیاردی وزارت نیرو به پیمانکاران
معاون برنامه ریزی توانیر در گفتگو با بازار خبرداد

بدهی ۳۰ هزار میلیاردی وزارت نیرو به پیمانکاران

تا پایان سال ۶ هزار میلیارد تومان از تعهدات مالی وزارت نیرو کم می شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: میزان بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت برق حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری بازار، بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران صنعت آب و برق کشور تمامی ندارد. رضا اردکانیان که وقتی سکان ساختمان نیایش را در دست گرفت، اعلام کرده بود بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو سرنوشت ۳۰۰ پروژه نیمه تمام برقی و آبی را هاله از از ابهام قرار داده، در طول دو سال گذشته نتوانسته دردی از این مشکل دوا کند. آنگونه که معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر به خبرگزاری بازار می‌گوید: میزان بدهی در وزارت نیرو به پیمانکاران این بخش پارسال به بالای ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود که بعد از تخصیص اعتبارات ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

مصطفی رجبی مشهدی  با اشاره به اعتبارات مناسبی که در تبصره ۵ قانون بودجه ۹۸ در نظر گرفته شده، گفت : بر اساس بند" ه " این قانون دولت موظف است که ۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی پیمانکاران دستگاه های دولتی تا پایان سال اختصاص دهد. همچنین در بند "و" انتشار ۱۳ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه مورد تاکید قرار گرفته است.

سخنگوی صنعت برق در حالی امیدوار است که با تخصیص به موقع اعتبارات ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان از طلب پیمانکاران این صنعت پرداخت شود که وزارت نیرو خود ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

کد خبر: ۲٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
      0 0
      لطفا به داد پیمانکاران برسین، نابود شدن، تو خرج و مخارج معمول زندگی شون موندن ،دیگه حقوق پرسنل وبیمه و ارزش افزوده و مالیات جای خود