۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
صنعت شیلات ایران دانش‌پذیر است| حکمرانی درست در بخش شیلات با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان
رییس سازمان شیلات ایران:

صنعت شیلات ایران دانش‌پذیر است| حکمرانی درست در بخش شیلات با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان

حسینی، رییس سازمان شیلات ایران گفت: صنعت شیلات دانش‌پذیر است و نیاز به دانش بالای در حوزه‌های مختلف دارد.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی امروز سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی شیلات، دانشگاه و صنعت افزود: اگر بخواهیم به سمت آب‌های دور و سواحل فراسرزمینی برویم باید به شناورهای تخصصی اقیانوس‌پیما مجهز شویم و برای شناورها به پشتیبانی‌های تخصصی نیز نیاز داریم.

وی ادامه داد: نیاز بخش شیلات به دانش گسترده و متنوع است و ضروری است از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها برای حکمرانی درست در این بخش بهره ببریم.

حسینی با بیان این که میان بخش شیلات، صنعت، دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان باید آشتی اتفاق بیفتد، اظهار داشت: ما در توسعه افقی و عمودی باید به مرزهای دانش برسیم.

وی تاکید کرد: توسعه مقابل حفاظت نیست و محیط زیست با توسعه حفظ می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دنیا ۱۹ میلیون تن از آبزیان را در آب‌های عمیق صید می‌کنند، اما ما هنوز در عمق ۲۰۰ متری صید می‌کنیم و نتوانستیم معقولانه از این ذخایر در حوزه خوداتکایی بهره‌برداری کنیم.

وی افزود: اکنون در جهان ۶.۲ میلیون تن ماهی تیلاپیا تولید می‌شود در حالی که ما از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده نکردیم.

حسینی تصریح کرد: حل مسایل در بخش شیلات با حکمرانی در مدیریت انسانی صورت می‌گیرد.

در این نشست دبیر ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهادکشاورزی بر نقش جوانان و نخبگان در مجموعه حاکمیتی کشور تاکید و اظهار کرد: جوانان و نخبگان باید در راس تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی قرار گیرند.

روستایی افزود: در ۲۶ دی ماه امسال با حمایت وزیر جهاد کشاورزی، این ستاد تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم در کنار حلقه‌های مختلف در کشور قرار گیریم.

وی گفت: لازم است دانشگاه، صنعت و حاکمیت دور یک میز بنشینند و همکاری‌های منسجم‌تری داشته باشند.

دبیر ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: تلاش می‌کنیم در حکمرانی بخش کشاورزی دخیل شویم و در این راستا در ادارات سراسر شیلات کشور، مشاوره‌های جوان و نخبه معرفی کرده‌ایم.

در این نشست هم‌اندیشی، سازمان شیلات ایران چهار تفاهم‌نامه با دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، سازمان جهاددانشگاهی تهران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان امضا کرد.

بنابراین گزارش، در نمایشگاهی که در حاشیه این نشست هم‌اندیشی در سازمان شیلات برگزار شد، ۲۰ شرکت، تجهیزات آبزی‌پروری منتخب خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.

کد خبر: ۲۷۴٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha