۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
رشد ۱۳ درصدی فروش فولکس واگن به لطف چین

رشد ۱۳ درصدی فروش فولکس واگن به لطف چین

بر اساس اعلام شرکت فولکس واگن، فروش خودروی این خودروساز آلمانی ۱۳ درصد افزایش داشته که عمدتا این افزایش ناشی از رشد فروش در بازار چین بوده است.

به گزارش بازار، خودروساز آلمانی فولکس واگن به تازگی اعلام کرده که تحویل محصولات این گروه خودروسازی در ژانویه ۱۳.۳ درصد افزایش یافته و به بیش از ۶۹۸ هزار دستگاه رسیده است. چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، پیشتاز در رشد فروش خودروهای فولکس واگن بوده است. البته سهم فولکس واگن از فروش خودروهای برقی کمتر از رقبای آلمانی خود با بوده و تنها ۸ درصد از تولیدات این شرکت را شامل می‌شود.

بر اساس آمار ارائه شده، فروش این خودروساز آلمانی در چین ۴۳ درصد افزایش یافته و این در حالی است که این گروه خودروسازی، با ۱۶.۳ درصد بیشترین کاهش فروش را در منطقه آسیا-اقیانوسیه تجربه کرده است. همچنین فروش فولکس واگن در اروپای مرکزی و شرقی ۸.۲ درصد افزایش یافت.

فولکس واگن اعلام کرده بخشی رشد قابل توجه فروش در بازار چین به دلیل فروش کم در ژانویه سال گذشته بود که به شدت تحت تأثیر محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا قرار داشت که با رفع آن‌ها افزایش تولید و فروش رقم خورده است. چین، بازار سختی برای رقابت خودروسازان بوده و خودروسازهای خارجی با کاهش تقاضا و همچنین رقابت شدید قیمتی مواجه شده‌اند.

کد خبر: ۲۷۴٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha