۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
خودروسازان تولید کننده برق شوند| فقدان قانون ساخت داخل قطعات محصولات برقی در وزارت صمت
مدیرعامل گروه بهمن اعلام کرد؛

خودروسازان تولید کننده برق شوند| فقدان قانون ساخت داخل قطعات محصولات برقی در وزارت صمت

علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی گفت: صنعت خودرو داخل کشور باید مانند خودروسازان آمریکایی برای خودروهای الکتریکی باید اقدام به «تولید برق» کند.

امید محمدی؛ بازار: در همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی به میزبانی گروه بهمن در بهمن موتور، بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به انقلاب خودروهای برقی در صنعت و خدمات پس از فروش خودرو گفت: خدمات پس از فروش خودروهای برقی مشابه وضعیت ارائه خدمات فعلی نیست، به ضرس قاطع اعلام می کنم که بسیاری از پیش بینی ها در مورد خودروهای برقی اشتباه است.

مدیرعامل گروه بهمن در خصوص برنامه فروش خودروهای برقی با اتکا به حمایت های دولت، بیان کرد: اتکا به سوبسید دولت جهت تولید و فروش خودروهای برقی اشتباه است، چرا که این موضوع در اروپا و آمریکا با شکست همراه شده است. خودروسازان چینی آسان سازی تولید محصولات برقی را در دستور کار قرار دادند، از همین رو خودروسازان غربی از رشد این تولیدکنندگان وحشت دارند. همین موضوع سبب اعلام مضرات استفاده از خودروهای برقی در بازارهای آمریکا و اروپا شده است.

در طی یکسال دولت به صورت پنهان حدود ۱۰ هزار دلار سوبسید به ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه می کند

علیمرادلو با بیان اینکه کشور ما منابع غنی سوختی دارد و تا چه زمانی باید بنزین با قیمت ۱۰ سنت در کشور سوخته شود، اظهار داشت: در طی یکسال دولت به صورت پنهان حدود ۱۰ هزار دلار سوبسید به ناوگان حمل و نقل عمومی ارائه می کند، از همین رو صنعت خودرو داخل کشور باید مانند خودروسازان آمریکایی اقدام به «تولید برق» کند. خودروسازان آمریکایی متعهد به تامین ساخت نیروگاه و ایستگاه شارژ با ولتاژ بالا به کمک انرژی خورشیدی شدند.

خودروسازان تولید کننده برق شوند| فقدان قانون ساخت داخل قطعات محصولات برقی در وزارت صمت

مدیرعامل گروه بهمن با اشاره به اینکه تعمیرات خودروهای برقی بسیار ساده تر از سایر خودروهای فعلی است، توضیح داد: تعمیر موتور خودروهای برقی صدا و آلودگی ندارد، ۸۰ درصد تعمیرات خودرو و موتورسیکلت مربوط به پیشرانه و گیربکس است. با حذف این قسمت ها در خودروهای برقی، چالش آلودگی و سروصدا در فرآیند تعمیر وجود نخواهد داشت.

وی افزود: متاسفانه در کشور تاکنون پیشرانه خوبی طراحی نشده که کمترین مصرف سوخت یا استهلاک و خرابی را داشته باشد.

علیمرادلو با اشاره به طراحی و تولید یک موتورسیکلت تمام ایرانی در گروه بهمن و چالش های تولید آن در کشور اظهار داشت: برای تولید این موتورسیکلت زمانی که به وزارت صمت مراجعه کردیم متوجع شدیم که قانون داخلی سازی قطعات خودرو یا موتورسیکلت های برقی نداریم و حتما باید با سهم واردات قطعات فرآیند تولید را آغاز کنیم. این موضوع اکنون یکی از چالش های اصلی این گروه و خودروسازان در کشور است، بنابراین باید نسبت به رفع این موانع سریعتر اقدامی مثبت انجام شود.

در حاشیه همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی گروه بهمن جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم اقدام به نمایش دو محصول برقی خود یعنی هونگچی E-QM۵ در کلاس سدان و کراس اوور نتا یو کرد

خودروهای برقی گروه بهمن

در حاشیه همایش خدمات پس از فروش خودروهای برقی گروه بهمن جهت آشنایی بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم اقدام به نمایش دو محصول برقی خود یعنی هونگچی E-QM۵ در کلاس سدان و کراس اوور نتا یو کرد. هر دو خودرو پیشتر توسط این رسانه تست و معرفی شده است، هونگچی E-QM۵ بزودی مشروط بر حمایت های دولت و پرداخت شهرداری وارد ناوگان تاکسیرانی خواهد شد. کراس اوور تمام برقی گروه بهمن نیز که وارداتی است پس از اعلام قیمت رسمی این خودرو توسط مراجع ذیربط راهی خیابان ها خواهد شد. گفتنی است که نتا یو ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد که می تواند با یک بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha