۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
سرمایه گذاری ۱۵۵ میلیون دلاری هند در صنعت فولاد؛ هند در مسیر خودکفایی در فولادهای ویژه

سرمایه گذاری ۱۵۵ میلیون دلاری هند در صنعت فولاد؛ هند در مسیر خودکفایی در فولادهای ویژه

دولت هند در حالی سرمایه گذاری ۱۵۵ میلیون دلاری هند در صنعت فولاد خود را اعلام کرده است که مدعی است این سرمایه گذاری با هدف تقویت تولید فولاد و دستیابی به خودکفایی در فولادهای ویژه انجام می شود.

بازار؛ گروه صنعت: در حالی کشور هندوستان جزو ۱۰ تولید کننده برتر تولید فولاد خام در جهان محسوب می شود که دولت هند در نظر دارد سرمایه گذاری قابل توجهی در صنعت فولاد این کشور انجام دهد.

به گزارش استیل رادار، دولت هند در بیانیه رسمی اعلام کرده که سرمایه گذاری قابل توجهی به مبلغ ۱۲۹۰۰ میلیارد روپیه (معادل ۱۵۵ میلیون دلار) در صنعت فولاد داخلی به عنوان بخشی از برنامه PLI برای فولادهای ویژه انجام شده است. این سرمایه گذاری با هدف تقویت تولید فولاد هند و دستیابی به خودکفایی در فولادهای ویژه انجام می شود.

در این گزارش همچنین آمده است، در طول مارس ۲۰۲۳، پنجاه و هفت یادداشت تفاهم برای جذب سرمایه گذاری در مجموع ۲۹۵۰۰ میلیارد روپیه در این بخش تا سال مالی ۲۰۲۸ به امضا رسید. وزارت فولاد برنامه ای را برای افزایش ظرفیت تولید ۲۵ میلیون تن برای گریدهای فولادی ویژه و تولید ارائه کرد. همچنین طبق این گزارش، از دسامبر ۲۰۲۳، شرکت ‌های منتخب در حال حاضر تقریباً ۱۲۹۰۰ میلیون روپیه سرمایه‌ گذاری کرده ‌اند که پیشرفت قابل‌ توجهی نسبت به تعهد کل ۲۱۰۰۰ میلیارد روپیه تا سال مالی جاری داشته‌ اند.

از سوی دیگر طبق این گزارش استیل رادار، پنج واحد تاسیس شده تحت برنامه PLI شروع به تولید کرده اند و انتظار می رود ۹ واحد دیگر در سه ماهه جاری تولید را آغاز کنند. این ابتکار برای افزایش ظرفیت تولید و تامین تقاضای فولادهای ویژه در کشور بسیار مهم است.

به گفته دولت هند، این وزارتخانه قصد دارد سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰ میلیون روپیه ای را در سال مالی ۲۰۲۵ تضمین کند، که پیش بینی می شود رشد و توسعه صنعت فولاد هند در سال های آینده را بیشتر کند. علاوه بر این، وزارت با همکاری سایر ادارات دولتی مربوطه، فعالانه با ذی نفعان PLI کار می کند تا به هر گونه چالشی که با آن مواجه می شوند رسیدگی کند و از آنها در انجام تعهدات شان حمایت کند.

کد خبر: ۲۷۴٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha