۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
سرمایه گذاری در صنعت فولاد به درستی هدایت نمی شود
در دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس مطرح شد؛

سرمایه گذاری در صنعت فولاد به درستی هدایت نمی شود

آقاجانلو، مدیر عامل شرکت ملی فولاد با بیان اینکه یکی از چالش های این صنعت ظرفیت مازاد است گفت: سرمایه گذاری در صنعت فولاد به درستی هدایت نمی شود و در بسیاری جاها سرمایه گذاری مجدد می شود.

بازار؛ گروه صنعت: در مراسم دهمین کنفرانس سالانه فولادی ایران محمد آقاجانلو، مدیر عامل شرکت ملی فولاد به عنوان یکی از سخنرانان گفت: همانطور که می دانید تولید فولاد جهانی نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشته اما جهان در دهه اخیر افزایش تولید داشته و تولید جهانی ۲ برابر شده است. ضمن اینکه تا سال ۲۰۵۰ هم ۲۰ درصد به تولید جهانی اضافه می شود و چین و هند کماکان بیشترین تولید را خواهند داشت.
آقاجانلو افزود: از سوی دیگر مراکز عمده تولید هم کماکان آسیا با ۷۰ درصد خواهد بود.

تولید فولادهای زنگ نزن در کشورهای پیشر ۴.۵ درصد است
وی با اشاره به اینکه ۳ درصد فولاد خام دنیا فولادهای زنگ نزن است گفت: تقریبا در ۲٠ سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته و در کشورهای پیشرو تولید فولاد زنگ نزن ۴ و نیم درصد است.
آقاجانلو ادامه داد: به عبارت دیگر در عمده کشورهای با تولید بالای فولاد ۳ تا ۴ درصد تولید فولاد شان، فولاد زنگ نزن است.

ظرفیت مازاد و محمدودیت تامین مواد اولیه؛ دو چالش مهم صنعت فولاد
وی در خصوص اصلی ترین چالش های صنعت فولاد نیز گفت: یکی از چالش های این صنعت بحث ظرفیت مازاد است. به نحوی که سرمایه گذاری به درستی هدایت نمی شود و در بسیاری جاها سرمایه گذاری مجدد می شود. ضمن اینکه در برخی موارد هم در مناطق نامناسب جغرافیایی سرمایه گذاری شده است.
آقاجانلو ادامه داد: خوب نبودن بازار مصرف، محدودیت های تامین مواد اولیه و همچنین چالش کربن از دیگر چالش های صنعت فولاد است و همه این موارد منجر به افزایش هزینه های تولید می شود. لذا در کنار تولید کمی باید مقادیر تولیدات کیفی نیز مد نظر گرفته شود.
گفتنی است دهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس در حالی امروز سه شنبه ۲۵ مهرماه در حال برگزاری است که بعد از سخنرانی تعدادی از فعالان صنعت، مراسم در قالب برگزاری پنل تخصصی تحت عنوان فولادهای با ارزش افزوده بالا ادامه دارد

کد خبر: ۲۴۹٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha