۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث سد میمه در دهلران
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام خبر داد؛

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث سد میمه در دهلران

ایلام- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: عملیات اجرایی سد مخزنی میمه در شهرستان مرزی دهلران با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با فعالیت حداکثری در دست اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، صادق علیمرادی اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه سد مخزنی میمه سال ۸۹ با هدف تأمین آب اراضی کشاورزی بخش مرکزی دهلران شروع شد.

وی افزود: سد میمه، از نوع خاکی با هسته رسی و طول تاج یک هزار و ۳۵۰ متر است که آب مورد نیاز شش هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت دهلران را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام یادآور شد: این سد علاوه بر جلوگیری از خسارت ناشی از سیلابهای مخرب، ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال برای مصارف کشاورزی ایجاد خواهد شد.

علیمرادی بیان کرد: این پروژه در مقاطعی به دلیل مشکلات فنی و اعتباری به‌نوعی تعطیل بود، اما با آغاز کار دولت سیزدهم این پروژه با عنایت وزیر نیرو به‌عنوان یک پروژه اولویت‌دار مطرح شد و در ۲ سال گذشته اعتبارات مناسبی به این پروژه تزریق شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام افزود: از محل صندوق توسعه ملی اعتباری معادل هفت هزار و ۶۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است.

علیمرادی با بیان اینکه ماهانه نزدیک به ۵۵۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی از این پروژه انجام می شود، گفت: همچنین پروژه مذکور ضمن ایجاد اشتغال ۶۱۶ نفر در ماه به طور مستقیم ، هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۰ درصد رسیده است.

وی بیان داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده سد میمه در سال۱۴۰۳ آبگیری خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۳٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha