۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
تعویض شیرآلات سر چاهی ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفه‌ جویی اقتصادی ایجاد کرد
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری:

تعویض شیرآلات سر چاهی ۱۰ هزار میلیارد ریال صرفه‌ جویی اقتصادی ایجاد کرد

آغاجری- تقی زاده- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: ایمن سازی و تعویض شیرآلات تاج سه حلقه چاه بدون زدن دکل انجام شد که یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی و ارزی داشت.

جواد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با استفاده از تفکیک گرهای سیار و انجام اقدامات اصلاحی روی شش حلقه چاه کم فشار میدان نفتی پازنان روزانه پنج هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه شد.

وی تصریح کرد: با انجام این اقدامات از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اضافه شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری توسط گفت: ایمن سازی و تعویض شیرآلات تاج سه حلقه چاه بدون زدن دکل انجام شد که یک هزار میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی و ارزی داشت.

تقی زاده بیان کرد: استفاده از اقدامات اصلاحی و تفکیک گرهای چاه های کم فشار در واحد بهره برداری کرنج باعث شد تا از گاز سوزی روزانه ۲۵ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری شود.

وی با اشاره به همکاری شرکت مهندسی و ساختمان نفت و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در تکمیل رینگ فراز آوری میدان نفتی پارسی و پرنج، گفت: با این کار ۶ هزار بشکه به تولیدات روزانه نفت و گاز آغاجاری اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به پیشرو بودن شرکت نفت و گاز آغاجاری در استفاده از فناوری های نوین تولید نفت، یادآور شد: با استفاده از ابزار گردشی جت نازل و حلال زایلین دو چاه فعال و چهار هزار بشکه نفت در میدان نفتی رگ سفید به ظرفیت تولید نفت و گاز آغاجاری اضافه شد.

تقی زاده گفت: ۷۲ عملیات لوله مغزی سیار روی ۲۹ چاه نفت انجام شد که روزانه ۲۳ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید ما اضافه کرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال به دلیل عمر بالای تأسیسات ۱۹ هزار نقطه ایمن سازی شدند که نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد پیشرفت داشتند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری‌ اظهار کرد: با توجه به مشکلات ناشی از نشت داخلی در چاه شماره ۲۱ میدان رامشیر، تعویض شیرآلات معیوب سرچاهی بدون حضور دکل و با رعایت فاکتورهای ایمنی و زیر نظارت مستقیم کارشناسان مهندسی بهره‌برداری شرکت آغاجاری و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت انجام شد.

تقی زاده با اشاره به توان تولید ۳ هزار بشکه‌ای این چاه در روز و نقش آن در اقتصاد کشور گفت: با تزریق سیالات و کاهش فشار چاه، عملیات جداسازی تاج چاه و تعویض شیرآلات معیوب با همکاری گروه‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت آغاجاری، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت سرویس‌دهنده AFP انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از توقف تولید چاه به‌مدت چهار ماه، معادل ۳۶۰ هزار بشکه نفت و صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیر با دکل حفاری، معادل ۴۲۰ میلیارد ریال بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: در خوردگی فلزات کارخانه گاز مایع ۱۵۰۰ که ۳۳درصد خوراک پتروشیمی بندر امام را تامین می‌کند، بدون از سرویس خارج کردن با یک تکنولوژی جدید جریان گردابی پارسی، ضخامت‌ سنجی‌ از روی عایق انجام می‌شود که این کار برای نخستین‌بار در مناطق نفت‌خیز جنوب در حال انجام است.

کد خبر: ۲۷۳٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha