۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
خودروهای چینی خطر جدی بیخ گوش آمریکا
بی وای دی به مکزیک می رود

خودروهای چینی خطر جدی بیخ گوش آمریکا

خودروسازان بزرگ آمریکا بارها هشدار دادند که خودروهای چینی برای آینده صنعت و بازار کشورشان به ویژه شرکت تسلا زیان آور خواهند بود، چرا که حمایت های دولت چین سبب توسعه خودروهای ارزان شده است.

بازار؛ گروه خودرو: امروز شرکت بی وای دی خبری در خصوص احداث یک کارخانه جدید برای ساخت خودروهای الکتریکی در مکزیک اعلام کرد؛ ساخت این کارخانه با هدف صادرات خودروهای الکتریکی به بازار آمریکا انجام خواهد شد. شرکت بی وای دی به دلیل تولید خودروهای اقتصادی ارزان قیمت تنوع سبد محصول رقیب جدی تسلا شناخته می شود، این خودروساز چینی به تازگی از تسلا پیشی گرفته و برنامه جدید برای تبدیل شدن به بزرگترین سازنده خودروهای برقی در دنیا را دنبال می کند.

رسانه های محلی مکزیک خبر از مذاکره چینی ها با دولت این کشور را دادند، براساس اطلاعات منتشر شده در حال حاضر بی وای دی چالش انتخاب مکان برای ساخت کارخانه دارد. شرکت بی وای دی بیشترین تمرکز بیشترین تمرکز به فروش محصولاتش در چین دارد، از همین رو بی وای دی سیاست گسترش محصولات در سطح دنیا را دنبال می کند از همین رو به دنبال ساخت کارخانه های جدید در بازارهای هدف است.

بازیگران اصلی صنعت خودرو مکزیک را خودروسازان و قطعه سازان بزرگ دنیا تشکیل می دهند، بیشترین محصولات تولیدی این شرکت ها به بازار آمریکا صادر می شود. به بیانی بهتر می توان گفت که مکزیک زنجیره تامین اصلی خودروسازان آمریکا است. از همین رو ژو زو مدیرعامل بی وای دی در مکزیک روز گذشته گفت: «تولید خودرو خارج از چین برای توسعه یک برند بین المللی ضروری است.» نکته قابل توجه اینجاست که دفتر بی وای دی در مکزیک از اعلام نظر در خصوص برنامه این خودروساز چینی برای حضور در آمریکا جنوبی خود داری می کند.

خودروسازان بزرگ آمریکا بارها هشدار دادند که خودروهای چینی برای آینده صنعت و بازار کشورشان به ویژه شرکت تسلا زیان آور خواهند بود، براین اساس ایلان ماسک مدیرعامل تسلا ماه گذشته پیش بینی کرد که خودروسازان چینی رقبای جهانی را بدون موانع تجاری «تخریب» خواهند کرد.

مطالعات بازار چین نشان می دهد که خودروهای ارزان قیمت چینی به دلیل حمایت های مالی دولت چین توانستند در بازار خودروهای برقی دست برتر داشته باشند، این سیاست سبب فروش بیشتر محصولات برقی چین در آمریکا شده است.

شرکت بی وای دی قصد دارد ۶۲۰ میلیون دلار برای ساخت یک کارخانه تولید خودروهای برقی در برزیل سرمایه گذاری کند، در کنار این کارخانه بی وای دی قصد دارد سه شرکت دیگر در آمریکای جنوبی احداث کند.

در پایان باید اشاره داشت که شرکت های چینی شریک تجاری خودروسازان روسیه قصد دارند به آن ها در ساخت خودروهای سیتروئن کمک کنند، این برنامه ها نشان می دهد که بزودی صنعت خودرو چین پیشتاز تولید خودرو تا پایان ۲۰۳۰ خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۳٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha