۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
آغاز ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران از روزهای آینده
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید خبر داد

آغاز ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران از روزهای آینده

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارائه تسهیلات مسکن به ایثارگران در روزهای آینده از سوی بانک‌های عامل آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، میثم اروز بیان کرد: با عنایت به عدم پیش‌بینی تسهیلات مسکن ایثارگران در قانون بودجه ۱۴۰۲، بنیاد شهید مطابق سنوات گذشته پیشنهاد تسهیلات مسکن هر واحد مسکونی را براساس نرخ تورم به دولت ارائه کرد.

وی افزود: پس از بررسی و اخذ نظرات دستگاه‌های متولی در نهایت در ۱۴ آبان ۱۴۰۲ با مساعدت دولت در هیات وزیران به تصویب رسید، اما بانک مرکزی پس از تعیین سهمیه بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران را به ارائه تضمین نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه منوط کرد.

اروز با اشاره به اینکه پس از پیگیری‌های مستمر بنیاد، سازمان برنامه و بودجه در ۲۱ بهمن نسبت به صدور تضمین‌نامه به بانک‌های عامل تعیین شده ارائه تسهیلات مسکن ایثارگران موافقت کرد، گفت: امیدواریم در روزهای آینده شاهد پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌های عامل باشیم.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: بر اساس تصویب نامه هیات وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون تومان، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون تومان و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۷۳٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha