۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
مصوبه ستاد کرونا درباره نرخ اجاره بها لازم الاجراست
وزیر راه و شهرسازی:

مصوبه ستاد کرونا درباره نرخ اجاره بها لازم الاجراست

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا درباره نحوه تعیین اجاره بهاء در دوران کرونا لازم الاجراست و تمامی مشاورین املاک موظف به ثبت کدرهگیری قراردادها در سامانه املاک هستند.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت افزود: طی یک ماه گذشته تحت شرایط روانی که در بازار حاکم بود قیمت مسکن و اجاره بهاء به صورت لجام گسیخته بالا رفته بود که باید با مداخله دولت و تنظیم بازار کنترل می‌شد.

وی گفت: نکته دیگر شرایط دیگری است که به دلیل افزایش ابتلا به ویروس کرونا به وجود آمد که براساس آن مردم مجبور به رعایت بیشتر موارد بهداشتی شدند، به همین دلیل ما مصوبه قبلی که دو ماه اجاره نامه‌ها را تمدید می‌کرد ادامه دادیم و تعیین کردیم که تا سه ماه پس از دوران کرونا که آن را ستاد ملی کرونا اعلام خواهد کرد موجران در تهران ۲۵ درصد در کلانشهرها ۲۰ درصد و در دیگر شهرها ۱۵ درصد بیشتر افزایش اجاره بهاء را نداشته باشند.

وزیر راه ادامه داد: تمامی مشاورین املاک ملزم به ثبت قراردادهای اجاره در سامانه ثبت املاک و مستقلات کشور هستند و باید برای هر قرارداد کدرهگیری دریافت کنند ضمن اینکه در این بین اگر مستاجری به مفاد قراردادش پایبند نبوده و حکم تخلیه برایش گرفته شده مکلف به تخلیه منزل استیجاری است و یا اگر منزلی در حین مدت اجاره به فروش رفته باشد مستاجر باید ظرف دو ماه محل را تخلیه کند.

اسلامی تاکید کرد: این شرایط تا سه ما پس ازدوره کرونا که آن را هم ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند لازم الاجرا است.

کد خبر: ۲۷٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha