۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
بساط گواهینامه های جعلی جمع می شود
آغاز به کار نخستین مرکز صدور گواهینامه کیفی بین المللی

بساط گواهینامه های جعلی جمع می شود

نخستین مرکز صدورگواهینامه کیفی بین المللی کالا و آزمایشگاه مرجع کشور آغاز به کار کرد.حالا ایران به عنوان اولین کشور خاورمیانه در فهرست ۲۹ کشور دارنده مرکز صدور گواهینامه بین المللی کیفی قرار گرفت.

بازار؛ گروه آب و انرژی: نخستین مرکز صدورگواهینامه کیفی بین المللی کالا و آزمایشگاه مرجع کشور آغاز به کار کرد. مرکزی که گفته می شود در منطقه مشابه آن وجود ندارد نه تنها مانع خروج ارز و تکنولوژی شده بلکه باعث رشد صادرات را نیز به همراه خواهد داشت. جدای از این بساط گواهینامه های جعلی هم جمع خواهد شد. آنگونه که سیدمحسن میر صدری مدیرعامل شرکت آزمایشگاه های صنایع و انرژی کشور(اپیل) می گوید: با راه اندازی مرکز کنترل کیفی و صدورگواهینامه کیفی بین المللی در ایران، حالا دیگر کشورمان به عنوان مرجع کنترل کیفی و صدورگواهینامه بین المللی کیفیت در جهان کالا شناخته شد.

در این میان مهدی اسلام پناه رییس سازمان استاندارد و معاون رییس جمهور هم معتقد است که راه اندازی این شرکت آزمایشگاه یک اقدام بزرگ در جهت کیفی سازی و گام برداشتن در مسیر تجارت بین المللی و جهانی است.

صالحی رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، تا پیش از این نمونه های تولیدات داخلی برای دریافت گواهینامه کیفی بین المللی به خارج از کشور انتقال می یافت که اکنون این گواهینامه در داخل صادر می شود.

دریافت گواهی نامه های کیفی در داخل کشور

جالب است که بدانید طبق گفته های حمید رضا صالحی رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، تا پیش از این نمونه های تولیدات داخلی برای دریافت گواهینامه کیفی بین المللی به خارج از کشور انتقال می یافت که اکنون این گواهینامه در داخل صادر می شود.

حالا اما شرایط فرق کرده و کشورهای دیگر خواهان دریافت گواهی نامه از ایران شده اند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه های صنایع و انرژی کشور با بیان اینکه از این پس کشورهای مختلف جهان می توانند از خدمات کنترل کیفی و آزمایشگاه های فنی و تخصصی ایران استفاده کنند و گواهینامه استاندارد بین المللی دریافت کنند، گفته که تاکنون کشورهای مختلف از جمله روسیه، ترکیه، سریلانکا و هندوستان برای بهره مندی از خدمات فنی آزمایشگاه های استاندارد کیفی ایران درخواست خدمات داشته اند.

اولین در خاورمیانه

به گفته صدری، تنها دو کشور امارات و عربستان در منطقه ما قادر به صدور گواهی نامه هستند که آنها هم آزمایشگاه ندارند و برای انجام امور آزمایشگاهی از خدمات سایر کشورها استفاده می کنند.

با راه اندازی مرکز کنترل کیفی و صدور گواهینامه بین المللی استاندارد، ایران به عنوان اولین کشور خاورمیانه در فهرست ۲۹ کشور دارنده مرکز صدور گواهینامه بین المللی کیفی قرار گرفت

با راه اندازی مرکز کنترل کیفی و صدور گواهینامه بین المللی استاندارد، ایران به عنوان اولین کشور خاورمیانه در فهرست ۲۹ کشور دارنده مرکز صدور گواهینامه بین المللی کیفی قرار گرفت.

از طرفی طبق گفته های صالحی، در این مرکز اصول استانداردهای بین المللی رعایت می شود ضمن آنکه نقش بسزایی در توسعه تجارت ایران در بازارهای جهانی دارد.

لازم به یادآوری است که نخستین مرکز صدور گواهینامه کیفی بین المللی کشور با حضور مهدی اسلام پناه معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد و موسوی معاون وزیر صمت در البرز آغاز به کار کرد.

محور کاری مرکز کنترل کیفی و صدور گواهینامه بین المللی ایران بر کنترل کیفی تجهیزات ضدانفجار و ضدجرقه صنایع نفت وگاز، مخابرات، پتروشیمی، نیروگاهی و امثال آن متمرکز شده است.

به گفته صالحی رییس هیات مدیره آزمایشگاه صنایع انرژی، این مجموعه محصولات مختلف در حوزه های برق، ‌نفت و گاز، مخابرات، ‌ تجهیزات پزشکی و ‌صنعت برق را مورد آزمون کیفی قرار می دهد.

کد خبر: ۲۷۳٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha