۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
ساخت ۲ هتل ۵ ستاره در اردبیل و سرعین
استاندار اردبیل اعلام کرد؛

ساخت ۲ هتل ۵ ستاره در اردبیل و سرعین

اردبیل- عاملی، استاندار اردبیل گفت: برای افزایش ظرفیت گردشگران ساخت دو هتل پنج ستاره در اردبیل و سرعین در دستور کار است.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کنار روند احداث این ۲ هتل در اردبیل و سرعین، ساخت چندین هتل و مراکز اقامتی در شهرهای گردشگری استان اردبیل در دستور کار است تا ما بتوانیم ظرفیت پذیرش گردشگران اعم از داخلی و خارجی را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: در حالی که اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو معرفی شده بود، تلاش جدی انجام دادیم تا در حوزه بازاریابی گردشگران خارجی جایگاه این استان را ارتقا داده و رتبه اول را در بین استان های کشور به دست آوریم.

سالانه می توانیم پذیرای ۱۵ تا ۲۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی باشیم

استاندار اردبیل گفت: بخش گردشگری دارای ظرفیت بی نظیر در این استان است و ما سالانه می توانیم پذیرای ۱۵ تا ۲۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در این استان باشیم.

عاملی ضرورت احداث مراکز اقامتی استاندارد همراه با تنوع خدمات گردشگری، پذیرایی و تقویت تورهای داخلی و خارجی را به مقصد اردبیل یادآور شد و افزود: همه این زیرساخت ها با تلاش و همتی مضاعف امکان اجرا پیدا می کند.

وی به اجرای خط دوم انتقال گاز و تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پایاب سد خداآفرین، عملیاتی شدن بیمارستان نجف زاده و بیمارستان تخصصی قلب اشاره کرد و ادامه داد: با شروع به کار دولت سیزدهم سعی بر این بوده تا در همه این حوزه ها اقدامات مهم و اساسی انجام شود.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه راه ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل اجرایی شده که در سال گذشته ۵۲ کیلومتر و با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال ۸۵ کیلومتر بزرگراه به این مجموعه افزوده می شود تا در دولت سیزدهم توان بالای کاری را در این بخش شاهد باشیم.

ساخت ۲۸ هزار واحد مسکن در استان شروع شده است

وی اضافه کرد: سهم مصرف گاز استان ۱۱ میلیون متر مکعب بود که در فصول سرد سال با افت فشار مواجه می شویم که خط دوم انتقال گاز به استان فرصتی را فراهم کرده تا ظرفیت انتقال گاز به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش پیدا کند.

عاملی ضرورت جلوگیری از خروج آب ها را از محدوده استانی و کشور یادآور شد و بیان کرد: پروژه ملی پایاب سد خداآفرین در شمال این استان در حال اجرا است که ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافته تا سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم.

وی به افزایش قابل توجه میزان تولیدات بخش کشاورزی و سرانه درآمدی مردم این استان اشاره کرد و گفت: در بخش های اقتصادی تلاش جدی بر این است تا طرح های صنعتی و تولیدی به سرانجام رسیده و در کنار آن، زیرساخت ها نیز فراهم آید.

استاندار اردبیل افزود: در ۲ سال اخیر ساخت ۲۸ هزار واحد مسکن در استان شروع شده تا زمینه تأمین سرپناه مناسب برای عموم مردم را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۷۳٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 0
      سلام نماینده فهیم مشگین سهم شهر توریستی مشگین شهر چیه چرا تمام طرح کردشگری تو اردبیل اجرا میشه مگر جازبه کردشگری مشگین قابل مقایسه با سرعین و اردبیله شما تو این دور از غافله عقب افتادین تمام طرح های کردشگری رو اردبیل درو کرد