۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
همه گرانی‌ها را گردن اصناف نیندازید
عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران:

همه گرانی‌ها را گردن اصناف نیندازید

درستی، عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران در خصوص افزایش قیمت برخی کالاها گفت: ما باید واقعیت را بگوییم، همه گرانی را به گردن اصناف نیندازید وقتی نرخ دلار افزایش پیدا می کند قطعاً هزینه‌های فروشنده نیز افزایش پیدا می کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، ابراهیم درستی، نماینده سرپرست وزارت صمت و  عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران تاکید کرد:‌ با نگاهی به بازار کار کشور می بینیم بعد از شیوع کرونا بسیاری از اصناف در حال ورشکستگی می باشند. فست‌فودها، تالارهای عروسی، قهوه خانه های سنتی، کافی شاپ‌ها و بسیاری از رستوران‌ها، مواد غذایی و خوراکی به دلیل شرایط خاص با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند. به هر حال ما باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم، مغازه دار باید هم خود از الوده شدن بترسد و هم آلوده کردن مشتریان.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا در اسفند ماه نزدیک به ۷۰۰ هزار واحد صنفی در صنف بنکداری، عمده فروشی، حمل و نقل، مواد پروتئینی، فروشگاه های زنجیره‌ای، نانوایان و میوه فروشی اینها همه در حال فعالیت بودند

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران با اشاره به خدمات برخی صنوف در دوره کرونا گفت: ما بر این باور هستیم که پرسنل بخش بهداشت و درمان در شرایط کرونایی بسیار سنگ تمام گذاشته و از جان گذشتگی کردند، اما اصناف علی رغم تمام خدماتشان در این دوره مغفول ماندند. واحدهای صنفی درست در همین شرایط در حال تامین مایحتاج مردم بودند. در دوره چند ماه گذشته که کرونا بر کشور حاکم شده بود بسیار خوب عمل کردیم.

وی با ذکر مثالی گفت: به طور مثال شرکت سامسونگ بعد از شروع بیماری کرونا اقدام به تولید مواد شوینده و ضدعفونی کننده کرد و به صورت رایگان توزیع نمود. بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک ما به صورت جهادی اقدام به تولید ماسک برای مردم کردند، در حالی که بسیاری از صنوف خواب بودند.

درستی افزود: دولت باید بین کسانی که در شرایط بحرانی اقدام کردند با کسانی که فقط نگاه کردند تفاوت قائل باشد. درخواست ما از دولت و شخص آقای روحانی این است که برای حل مشکلات اصناف و کسب و کارهای متاثر از کرونا اقدام عاجل کنند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ به اعتقاد من فروشنده و یا مغازه دار و یا همان واحد صنفی نمی تواند کالایی را احتکار کند. شما با یک تحقیق کوچک می توانید متوجه این موضوع شوید. یک واحد صنفی ۱۲ متری بعد از گذشت سال ها و با وجود گران شدن چند برابری نرخ کالاها آیا توانسته واحد خود را به  ۱۶ متر افزایش دهد؟ در حالی که اگر نگاهی به دارایی داخلی و خارجی وادکنندگان و برخی تجار بنیدازید می بینید که در همه جای دنیا دفاتر نمایندگی داشته و انبارهای کالای متعدد دارند.

کد خبر: ۲۷٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha