۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
۷۸۸ پروژه مهم بخش راه و شهرسازی در دهه فجر افتتاح می‌شود
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۷۸۸ پروژه مهم بخش راه و شهرسازی در دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: این پروژه ها که در اقصی نقاط کشور افتتاح خواهد شد، شامل ۵۴۴ پروژه در حوزه حمل و نقلی و ۲۳۴ پروژه در حوزه مسکن و شهرسازی است.

به گزارش بازار، امیرمحمود غفاری اظهار داشت: ارزش روز این ۷۸۸ پروژه ۷۲ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان و ۱۶ میلیون یورو است.

وی بیان‌داشت: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، تعداد ۱۰۴ پروژه بزرگراهی و راه اصلی به طول ۸۳۱ کیلومتر با ارزش ۲۳ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان افتتاح می شود.

غفاری اضافه‌کرد: در حوزه احداث و بهسازی راه‌های روستایی و فرعی ۱۲۷ هزار و ۳۰۴ کیلومتر افتتاح و همچنین ۲۹۷ پروژه با اعتباری افزون بر یک‌هزار و ۷۵۸ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز و سایر پروژه های حوزه راهداری به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، راه آهن رشت- کاسپین را یکی از پروژه های مهم در حوزه ترانزیت بار و همچنین جا به جایی مسافر برشمرد و افزود: با تامین اعتبار لازم این مسیر ریلی و همچنین هفت پروژه دیگر در زمینه احداث خط دوم، توسعه و تجهیز ایستگاه ریلی به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان‌داشت: در حوزه حمل و نقل هوایی ۱۶ پروژه با ارزش ۸۶۸ میلیارد تومان و ۵.۶ میلیون یورو در زمینه های توسعه ترمینال، خرید و نصب تجهیزات در فرودگاه های استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، فارس، ایلام، در حوزه حمل و نقل دریایی ۳۴ پروژه آماده افتتاح با ارزش سه‌هزار و ۶۳ میلیارد تومان و ۵.۹ میلیون یورو در زمینه‌ توسعه و تجهیز بنادر کشور و در حوزه هواشناسی نیز ۸۱ پروژه با ارزش ۹۷ میلیارد تومان در زمینه احداث و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی قابل بهره برداری و افتتاح خواهد بود.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha