۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳
۵۰۰ واحد صنعتی اصفهان به چرخه تولید بازگشته است
استاندار اصفهان:

۵۰۰ واحد صنعتی اصفهان به چرخه تولید بازگشته است

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان گفت: حدود ۵۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان که از مسیر تولید خارج شده بود، در دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار بازار، سیدرضا مرتضوی عصر چهارشنبه در مراسم جشن دهه فجر و واگذاری زمین به خانواده‌های چهار فرزندی در شهر بهارستان که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب بسیاری از شاخص‌های مرتبط با زندگی مردم نسبت به متوسط جهانی و حتی کشورهای غیر پبشرفته ذلت بار و در حد سبیار پایینی بود.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای کسب دانش و آگاهی بخشی مردم مدنظر بوده است، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده در طول این دوران در جمعیت بالای ۱۵ سال بالغ بر ۹۴ و در زنان جوان بالغ بر ۹۹ درصد کسب دانش و سوادآموزی انجام شده است که سبیار بالاتر از کشورهای منطقه است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بنا بر اعلام سازمان ملل سریع‌ترین رشد سوادآموزی در ۴۰ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: زمانی پزشکان ما نیز ایرانی نبودند و اصفهان از کشورهایی مانند بنگلادش، هندوستان و پاکستان پزشک حضور داشت اما امروز به ۶۰ کشور دنیا تجهیزات اتاق عمل صادر می‌کنیم.

وی با بیان ایکه ایران امروزه در حوزه پزشکی و سلامت جزو برترین کشورهای دنیا است، گفت: در بیمارستان منطقه زینبیه اصفهان سال گذشته یک هزار نفر گردشگر درمانی داشتیم.

مرتضوی تاکید کرد: امروزه در حوزه نظامی در بسیاری از حوزه‌های نظامی جزو چند کشور برتر دنیا هسیتم و این در حایل است که زمان جنگ امکان تأمین سیم خاردار، چکمه و اسلحه را نداشتیم.

مرتضوی تصریح کرد: حدود ۵۰۰ واحد صنعتی در استان اصفهان که از مسیر تولید خارج شده بود، در دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشت، گفت: طرح توسعه یک هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی اصفهان نیز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: انتقال آب از دریای عمان در قالب ۲۸ جبهه کاری در حال انجام است و ظرف یک سال ۵۰۰ کیلومتر از خط یک هزار کیلومتری انجام شده است اما دشمن اجازه نمی‌دهد اخبار امید آفرین به گوش مردم برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید نیز اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: در استان اصفهان تاکنون چند مرحله واگذاری زمین برای خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند اتفاق افتاده است و در مسیر تأمین زمین قرار دارد.

کد خبر: ۲۷۲٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha