۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
ساخت روزانه ۸ مدرسه در دولت سیزدهم
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

ساخت روزانه ۸ مدرسه در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: میانگین ساخت هر روز ۸ مدرسه در دولت سیزدهم که ۶۰ درصد آن نیز در مناطق روستایی است، نشان دهنده نگاه عمیق و راهبردی دولت به مجموعه نظام تعلیم و تربیت دارد.

به گزارش بازار، رضامراد صحرایی در همایش فرهنگیان شهر تهران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و دستآوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی که امروز به آن پرداخته می شود و مایه افتخار برای همگان است، ریشه آن در آموزش و پرورش بوده و حاصل تلاش معلمان گرانقدر است.

وی افزود: در دوران طاغوت از هر دو نفر، یک نفر بیسواد بود اما امروز نزدیک به ۹۸ درصد مردم در کشور باسواد هستند و این فراهم بودن زمینه آموزش و دسترسی برای همگان به برکت خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ممکن شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت دشمنان در راستای گمراهی جوانان، گفت: جنگ فرهنگی، شبیه خون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل فرهنگی و موارد دیگر و تلاش برای فکر نکردن جوانان به آنچه پیش از انقلاب اسلامی بوده ایم و امروز به کدام قله ها رسیده ایم، همه و همه از برنامه های بلند مدت دشمن برای به گمراهی بردن ذهنیت جوانان این کشور به انقلاب اسلامی است.

صحرایی در این گردهمایی، گفت: با تمام تلاش دشمن در نابودی این انقلاب، اما به فضل الهی و پشتوانه مردمی، اکنون انقلاب اسلامی به کشورهای دنیا صادر شده است و شاهد تلاش ملت های منطقه و جهان در جهت آزادی و استقلال هستیم و این در ملت مظلوم غزه نمایان است.

وی با اشاره به تلاش معلمان، اظهار داشت: باید پیام انقلاب اسلامی در نسل جوان تجلی پیدا کند و این آشنایی و همراهی به دست معلمان گرامی و در کلاس های درس محقق خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک مثلث اساسی با سه ضلع علم، ایمان و امید دارد که نقش آموزش و پرورش در تحقق هر ۳ مورد راهبردی و با اهمیت است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت رسانه ای معلمان، تصریح کرد: معلمان تربیون دارند و رسانه های قوی هستند، نباید از این ظرفیت در تربیت نسل آینده و بزنگاه های تاریخی کشور مانند انتخابات غافل شد و مقدمه گفتمان سازی در مسائل گوناگون را با همین تربیون ها در کشور آغاز کرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha