۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تورم ناشی از تحمیل ۴۰۰ همت بار مالی به بودجه گریبان مردم را می‌گیرد
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت:

تورم ناشی از تحمیل ۴۰۰ همت بار مالی به بودجه گریبان مردم را می‌گیرد

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: تحمیل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه اضافی به بودجه ۱۴۰۳ سبب کسری و تورم می‌شود و آثار آن گریبان مردم را خواهد گرفت.

به گزارش بازار، سپهر خلجی روز چهارشنبه - ۱۸ بهمن ماه - پس از جلسه هیأت وزیران و در حیاط دولت درباره افزایش بار اضافی به بودجه ۱۴۰۳ توسط مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بار اضافی به بودجه تحمیل شده و امید است شاکله بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده است، تغییر نکند.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ام الخبائث نظام اسلامی، تورم و کسری بودجه است، افزود: افزایش هزینه‌های بودجه سبب ایجاد کسری و تورم می‌شود و آثار آن در سال آینده گریبان مردم و جامعه را خواهد گرفت.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت ابراز امیدواری کرد در جلساتی که رییس سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان و مسوولان دستگاه‌های مختلف مربوطه برگزار می‌کند، این مسائل حل شود.

خلجی اضافه کرد: برای مصوباتی که مجلس به بودجه سال آینده اعمال کرده است، باید منابع آن برای هزینه کرد وجود داشته باشد اما زمانی که این منابع وجود ندارد، کسری بودجه و تورم را شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دولت‌های گذشته معمولا دچار کسری بودجه می‌شدند، ولی طی دو سال گذشته، دولت سیزدهم به نحوی عمل کرد تا منابع و مصارف تراز باشد و دچار کسری بودجه نشویم که این موضوع محقق شده است.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه تمام تلاش دولت جلوگیری از رشد قیمت‌ها است، خاطرنشان کرد: رییس کل بانک مرکزی توضیحات فنی را در این باره ارائه داده است و هیچ بنایی برای افزایش قیمت کالاهای اساسی وجود ندارد. چرا که آثار آن برای اقتصاد زیان بار است.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha