۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تربیت کشاورزان آینده در ۴۴ هنرستان وابسته به سازمان ترویج کشاورزی
رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد

تربیت کشاورزان آینده در ۴۴ هنرستان وابسته به سازمان ترویج کشاورزی

قاسمی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت: از ۱۱۴ هنرستان کشاورزی کل کشور ۴۴ هنرستان وابسته جهت تربیت کشاورزان آینده فعالیت می‌کنند.

به گزارش بازار مهدی قاسمی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در قالب دهمین تور رسانه‌ای دانش بنیان سازمان تات افزود: از این هنرستان تعداد ۴ هنرستان دخترانه و ۴۰ هنرستان پسرانه است.

وی گفت:پارسال ۲۲۲۴ دانش آموز در هنرستان‌های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی داشتیم و اکنون ۲۶۴۲ دانش آموز در این هنرستان مشغول تحصیل هستند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی همچنین با اعلام اینکه بیش از ۱۰ میلیون زن روستایی در کشور فعالیت دارند، گفت: برای شکل گیری کسب و کارهای پایدار نیاز به عزم ملی و فرادستگاهی است.

مهدی قاسمی درباره شرکت‌های دانش بنیان نیز افزود: بیش از ۲۵۰ شرکت دانش بنیان با همکاری شبکه در مراکز جهاد کشاورزی دهستان، نوآوری‌ها و یافته‌های جدید خود را به کشاورزان ارایه می‌دهند.

وی تعداد کشاورزان پیشرو را ۷۰ هزار عنوان و گفت: یکی از وظایف موسسه آموزش و ترویج برگزاری کاروان‌های ترویجی و آموزش کشاورزان است و در این راستا یک هزارو ۲۵۰ محقق معین بیش از ۱۲ هزار تسهیلگر، ۳۸ هزار مددکار ترویج، ۸ هزار محقق پهنه و ۱۰۰ نفر پژوهشگر مروج برتر در سطح کشور در جهت بهره مندی ۵ میلیون بهره بردار فعالیت می‌کنند.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزیبا اعلام اینکه هشت هزار و ۷۰۰ اثر ترویجی در بزرگترین بانک دیجیتال تالار ترویج به کوشش موسسه آموزش و ترویج کشاورزی جهت بهره مندی علاقمندان موجود است، افزود: همچنین۲۳ شبکه تلویزیونی اینترنتی برکت در سطح ملی و استانی در این زمینه فعالیت می‌کند.

مهدی قاسمی راه اندازی مزارع نوآور را در راستای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: توسعه کشاورزی دانش بنیان با محوریت کشاورزان خبره برای توسعه کشاورزی دانش بنیان در کشور است.

وی از برگزاری ۳۴۹۳۸ دوره آموزشی با حضور بیش از یک میلیون و صد هزار بهره بردار به صورت آنلاین و آفلاین به صورت رایگان در دورترین مناطق کشور خبر داد و افزود:گسترش عدالت آموزشی از اهم وظایف این موسسه است و به طور میانگین روزانه حدود ۷۰ دوره در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی در حال برگزاری است.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: با راه اندازی شبکه شاک در ۳۹ مرکز استانی و ۱۰ مرکز ستادی دوره‌های مجازی کشاورزی در حوزه‌های مختلف آب و خاک، مکانیزیاسیون و دامپزشکی و ... در حال برگزاری است.

مهدی قاسمی از برگزاری ۵ کاروان ترویجی در سال جاری خبر داد و افزود: در راستای الگوی کشت دو کاروان کشت بهاره و پاییزه با مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها بر مبنای محصولات استراتژیک کشاورزی برگزار شده است.

معاون آموزش و ترویج سازمان تات گفت: طی این چند دهه، برای افزایش تولیدات کشاورزی فقط ۴۰ درصد افزایش سطح داشتیم و بخش دیگر افزایش تولید به علت نفوذ دانش در مزارع در مراحل قبل کاشت و پس از کاشت تا انتهای زنجیره ارزش بوده است.

وی افزود: معرفی بذور و ارقام جدید مقاوم به خشکی، آفات و بیماری به کشاورزان، توسعه تجهیزات مکانیزاسیون و فعالیت‌های به زراعی و به باغی تاثیر مثبتی بر افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته است.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تاسیس هنرستان‌های وزارت جهاد کشاورزی و ترغیب نیروی کار ماهر در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این هنرستان‌ها با هدف کاهش میانگین سنی کشاورزان راه اندازی شده است.

قاسمی تولید محصول بهمت هنرجویان متناسب با رشته تحصیلی خود با هدف زمینه سازی برای اشتغال پایدار را از جمله اقدامات هنرجویان هنرستان‌های کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر: ۲۷۲٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha