۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
پرداخت تسهیلات صفر درصد در حمایت از مردم
مدیر منطقه ای بانک سینا خبر داد؛

پرداخت تسهیلات صفر درصد در حمایت از مردم

اردبیل - مدیر شعب بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات صفر درصد برای اولین بار با محوریت بانک سینا و در حمایت و همراهی مردم آماده پرداخت است.

محمدرضا بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به طرح تسهیلات «آفتاب»، اظهار کرد: این طرح از جمله طرح های جدید بانک سینا در حمایت از اقشار متوسط و آسیب پذیر است که مشتریان حقیقی و حقوقی می توانند از این تسهیلات که برای اولین بار با نرخ سود صفر درصد پرداخت می شود، بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: مشتریان با افتتاح حساب پس اندازی قرض الحسنه به مبلغ ۵۰ هزار تومان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که دوره سپرده گذاری نیز یک تا ۱۲ ماهه پیش بینی شده است.

مدیر شعب بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل حداقل پرداخت تسهیلات را در قالب این طرح ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امتیاز این تسهیلات قابل انتقال به افراد حقیقی و حقوقی است و صاحبان مشاغل نیز می توانند برای نیروی کار خود با سابقه سه ماه بیمه در بهره مندی از این تسهیلات استفاده کنند.

راه اندازی ۲۵ شعبه بانک سینا در آذربایجان شرقی و اردبیل

بالایی افزود: هدف اصلی ما از اجرای طرح آفتاب این است که برای اولین بار در شبکه بانکی کشور و با نیت ترویج سنت قرض الحسنه و ارج نهادن به اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات پایین، پرداخت تسهیلات صفر درصد را انجام دهیم تا گروه های مختلف جامعه بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۶ ماه تا ۴۸ ماه پیش بینی شده و متقاضیان می توانند با پیش بینی ۲ ضامن از این تسهیلات استفاده کنند.

مدیر شعب بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به فعالیت ۲۵ شعبه بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ۱۹ شعبه از این تعداد در آذربایجان شرقی و ۶ شعبه نیز در اردبیل است که پراکندگی آن را در شهرستان های مختلف شاهد هستیم.

بالایی اضافه کرد: بانک سینا تنها بانکی است که در هر ۲ استان بیش از ۸۲ درصد منابع خود را تسهیلات پرداخت می کند در حالی که این میانگین در کشور ۷۶ درصد است و ما در استان اردبیل حتی صد درصد منابع خود را تسهیلات پرداخت کردیم که میزان تسهیلات پرداختی در سال جاری ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

بانک سینا به هیچ وجه وارد بنگاه داری نشده است

وی بیان کرد: ۴۰ هزار میلیارد ریال نیز با تأمین مالی غیرمستقیم به یاری تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی شتافتیم تا بتوانیم کمک کار آنها باشیم.

بالایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: هیچ محدودیتی در ۲ ماه پایانی سال در پرداخت تسهیلات وجود ندارد و سعی ما بر این است تا پایان اسفندماه به تسهیلات دهی خود برای عموم مردم اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: بانک سینا وابسته به بنیاد مستضعفان نه تنها وارد بنگاه داری نشده بلکه سالم ترین بانک در کشور با عملکرد شفاف و روشنی است که توانسته در سال جاری ۸۰ نفر نیروی جوان را در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به کارگیری کند.

بالایی گفت: بانک سینا از سال ۶۴ با نام «مؤسسه مالی، اعتباری بنیاد» فعالیت خود را با سرمایه ۱۰ میلیارد ریالی آغاز کرده و با ۳۶ سال سابقه بانکداری تلاش می کند تا فعالیت های متنوعی را در حمایت از اقشار مختلف مردم و انجام مسئولیت های اجتماعی انجام دهد.

وی رتبه اول بانک سینا را در سالم بودن و شفافیت فعالیت ها در قالب شبکه بانکی یادآور شد و افزود: در حال حاضر ۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه بانک سینا است.

۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت کردیم

بالایی استراتژی بانک را کمک به توسعه کسب و کار و انجام مسئولیت های اجتماعی در مناطق مختلف کشور اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه اشتغال جوانان در شهرستان های محروم به ویژه گرمی پرداخت تسهیلات با نرخ سود ۲ تا چهار درصد در حال انجام است.

مدیر شعب بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل به توسعه خدمات بانکداری دیجیتال نیز اشاره کرد و گفت: سرعت و کیفیت خدمات در بانک سینا مطلوب است و ما در قالب سیمارت به عنوان بازارگاه بانک سینا عرضه کالاهای مختلف را تا ۲۵ هزار نوع انجام می دهیم و از واحدهای تولیدی خواسته ایم تا عرضه محصولات خود را از طریق این بازارگاه انجام دهند.

وی فعالیت بانک سینا را در قالب ۳۱۰ شعبه در کشور با منابع ۸۰ هزار میلیارد ریال یادآور شد و اضافه کرد: ۷۶ درصد این منابع در قالب عقود مختلف از قرض الحسنه گرفته تا جعاله و مرابحه در حال پرداخت است و سعی ما بر این است تا با پرداخت این تسهیلات به یاری مردم بشتابیم.

مدیر شعب بانک سینا در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل در مورد عملکرد بانک سینا در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری بیان کرد: بنا به وظیفه اجتماعی در ۹ ماهه امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ۹ هزار و ۹۰۰ متقاضی وام ازدواج و فرزندآوری پرداختی انجام شده که جز بانک های موفق در این حوزه بودیم.

کد خبر: ۲۷۱٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha