۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
تعیین مالیات با سرکشی به حساب اصناف قانون است
مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران در گفتگو با بازار عنوان کرد

تعیین مالیات با سرکشی به حساب اصناف قانون است

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: اگر صاحبان صنوف براین باور هستند که قانون جدید مالیاتی به منزله سرک کشیدن در حساب شخصی آنهاست نباید این قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب می رسید.

محمدرضا جعفریان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: براساس ماده ۱۶۹ قانون مالیاتی کشور مقرر شده تا درآمدهای افراد و رسته های مختلف شغلی شفاف سازی شود که مرحله نخست این قانون برای پزشکان به اجرا در آمد و در گام دوم ۱۵ رسته شغلی مشمول اجرا می شوند.

وی افزود: از شهریور ماه امسال به صاحبان صنوف اعلام شد که باید در درگاه عملیات بانکی سازمان امورمالیاتی ثبت نام کرده و  کد کارتخوان خود را وارد کنند تا مالیات آنها بر مبنای عملکرد دستگاه کارتخوان تعیین شود.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران با تاکید براینکه مهلت ثبت نام در این سامانه تا پایان دی ماه تعیین شده است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز بسیاری از صاحبان صنوف این اقدام را انجام نداده اند زیرا ثبت نام در سامانه درگاه عملیات بانکی را به معنای سرک کشیدن در حساب شخصی افراد تلقی می کنند.

جعفریان خاطرنشان کرد: ماده ۱۶۹ قانون مالیاتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است بنابراین اگر چنین شائبه ای نسبت به قانون یادشده وجود دارد باید در همان مرحله اجازه تصویب نمی دادند.

وی با انتقاد از عملکرد سازمان امورمالیاتی برای اطلاع رسانی در این عرصه اظهارکرد: متاسفانه سازمان امورمالیاتی برای اطلاع رسانی مودیان از شرایط و نحوه اجرای قانون جدید هیچ نوع اطلاع رسانی ای انجام نداده است.

کد خبر: ۲٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha