۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
هزینه یک تریلیون دلاری گاز در جهان!
طی یک دهه آینده؛

هزینه یک تریلیون دلاری گاز در جهان!

سازمان «Global Witness» پیش بینی کرد که طی یک دهه آینده شاهد صرف بیش از یک تریلیون دلار برای افزایش تولید گاز در سراسر جهان خواهیم بود.

به گزارش بازار، بر اساس گزارشی که توسط گروه «Global Witness» منتشر شد، انتظار می‌رود صنعت سوخت‌های فسیلی طی یک دهه آینده بیش از یک تریلیون دلار برای تولید گاز طبیعی در سطح جهان هزینه کند که این امر ناشی از تقاضای رو به رشد قاره اروپا است.

تجزیه و تحلیل این نهاد از داده‌های «Rystad Energy» نشان می‌دهد که ۲۲۳ میلیارد دلار از کل این عدد صرف توسعه و بهره برداری از تاسیسات جدید استخراج گاز برای تامین نیاز این قاره خواهد شد. بر اساس این گزارش، غول‌های نفتی نظیر «شل»، «TotalEnergies»، «اکسون موبیل»، «Equinor و «Eni» در میان هزینه کنندگان اصلی خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که پنج شرکت مذکور مجموعاً ۱۴۴ میلیارد دلار برای تامین گاز قاره اروپا طی این مدت هزینه کنند. در همین حال، انتظار می‌رود مخارج سالانه ۲۰ شرکت بزرگ تولید کننده گاز اروپا از ۶۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۳ افزایش یابد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که کمیسیون اروپا قرار است از طرح خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۴۰ رونمایی کند. بر اساس برآوردهای آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۶% از کل حجم گاز مصرفی در قاره اروپا را به خود اختصاص خواهد داد و این سهم در سال ۲۰۳۰ تقریباً برابر با ۶۵% باقی خواهد ماند.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha