۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
راه‌اندازی آژانس رتبه‌بندی اعتباری؛ ابتکار بریکس برای مقابله با سلطه اقتصادی آمریکا

راه‌اندازی آژانس رتبه‌بندی اعتباری؛ ابتکار بریکس برای مقابله با سلطه اقتصادی آمریکا

بلوک اقتصادی بریکس قصد دارد آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری خود را برای مقابله با نظم جهانی مالی تحت سلطه آمریکا راه‌اندازی کند.

به گزارش بازار، آمریکا دارای مجموعه‌ای از آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری است که شرکت‌ها و کشورها را بر اساس سلامت مالی و توانایی بازپرداخت آن‌ها ارزیابی می‌کنند.

سه آژانس رتبه‌بندی اعتباری برتر آمریکا عبارت‌اند از: مودیز (Moody’s)، استاندارد اَند پورز (Standard and Poor’s) و فیچ (Fitch).

آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری آمریکا بر بازار جهانی تسلط دارند و می‌توانند با گزارش‌های خود در موفقیت یا شکست یک شرکت تأثیر بگذارند.

در حال حاضر، بریکس قصد دارد با ایجاد آژانس رتبه‌بندی اعتباری مخصوص به خود، به سلطه آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری آمریکا پایان دهد.

قبلاً آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری آمریکا با نادیده گرفتن نکات مثبت شرکت‌های کشورهای عضو بریکس و اشاره به موارد منفی آن‌ها، بر آن‌ها تأثیر گذاشته بودند.

با راه‌اندازی آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری از سوی بریکس، این بلوک قادر خواهد بود اعتبار شرکت‌ها را تعیین کند و به آمریکا وابسته نباشد.

اِلویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، اظهار کرد که کرملین ابتکاراتی مهم را پیشنهاد خواهد کرد که در بلندمدت به نفع بریکس باشد.

نابیولینا گفت: یکی از ابتکارات مهم، تشکیل آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری جدید بریکس است.

وی تأکید کرد: آژانس رتبه‌بندی بریکس «فرا ملی» خواهد بود و همه کشورها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha