۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
احتمال اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال جدید
مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی اعلام کرد

احتمال اجرای قانون افزایش سن بازنشستگی از ابتدای سال جدید

موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قانون افزایش سن بازنشستگی اگر ابتدای سال آینده ابلاغ شود، اجرا خواهد شد.

به گزارش بازار، میرهاشم موسوی مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری ضمن آرزوی پیروزی مردم غزه اظهار داشت: ان شاالله به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

۷۴ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تأمین اجتماعی
وی با اشاره به اینکه ۷۴ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تأمین اجتماعی اند، افزود: قبل انقلاب ۲۰ درصد جامعه ۳۵ میلیونی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بود. همچنین قبل انقلاب ۲۰ مرکز درمانی بود ولی امروز ۴۰۴ مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی و بیمارستان تأمین اجتماعی فعال است و توسعه در حال ادامه است.

۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه درمانی
مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در دو سال و نیم گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است. اوایل امسال طبق دستور رئیسی ۱۰۰ درصد مردم تحت پوشش بیمه درمانی بیمه سلامت و تأمین اجتماعی و… هستند و این دستاورد بزرگی است.

موسوی خاطر نشان کرد: تأمین اجتماعی هم اجتماعی و اقتصادی است و در حوزه‌هایی مثل بیمه، خدمات درمانی و… فعالیت دارد و خریدار راهبردی خدمات سلامت است و ۹ هلدینگ بزرگ فعال است و در اقتصاد خرد و کلان تأثیر گذار است.

امسال ۲۶ هزار کارگاه تولیدی از شرایط تعدیل خارج شد
وی یادآور شد: ۴۷ میلیون تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اند و یک میلیون و ۳۰۰ کارگاه را تحت پوشش بیمه‌ای داریم. همچنین با حمایت تأمین اجتماعی امسال ۲۶ هزار کارگاه تولیدی از شرایط تعدیل خارج شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی و ۱۳ هزار خدمت روزانه بستری در حوزه درمان صورت می‌گیرد.

موسوی ادامه داد: صندوق‌ها از چالش‌ها است و ما روی این موضوع و مدیریت بهینه تمرکز راهبردی کرده‌ایم. البته برخی بحران سازی افراطی می‌کنند. به نظر ما سیر طبیعی همه صندوق‌ها دارند و دوران‌های مختلف کودکی، بلوغ و سالمندی دارند و از تجربه کشورهای مختلف استفاده می‌کنیم.

کسری شدید ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی در صندوق تأمین اجتماعی
وی اعلام کرد: ناترازی شدید و کسری شدید ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومانی در صندوق تأمین اجتماعی مواجه بودیم و استقراض بی رویه صورت گرفته بود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان فقط از بانک رفاه استقراض صورت گرفته بود و این چالش بود. همچنین تعداد بیمه شده نسبت بازنشسته در حال تغییر است و ضریب پشتیبانی در حال کاهش است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: ۵۳ درصد بازنشستگی‌ها پیش از موعد است و بار مالی سنگینی به صندوق‌ها وارد کرده لذا بر اساس اقتضای تحولات اجتماعی و افزایش امید به زندگی باید تغییرات رخ می‌داد.

رکورد درآمدی سال جاری ۴۵ هزار میلیارد تومان
موسوی با اشاره به اینکه در شرایط عادی نیستیم لذا رویکرد تحولی لازم بود، افزود: ۸ هدف راهبری مانند توانمند سازی صندوق، توسعه صندوق، هوشمند سازی و… مد نظر بوده است و رکورد درآمدی سال جاری ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده و اگر مثل سابق مسیر را می‌رفتیم کسری ۵ هزار میلیاردی به شدت افزایش می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین و ابر بدهکار ترین سازمان تأمین اجتماعی بوده است، اعلام کرد: در این دولت، ۲۴۰ همت (هزار میلیارد تومان) از بدهی انباشته شده پرداخت شده‌است. البته تأمین اجتماعی ابر طلب کار هم هست و باید اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کنونی بیمه بیکاری است که در حال پرداخت آن هستیم. همین ۲۱۰ کلینیک دیابت و فشار خون راه‌اندازی و ۷۸ پروژه عمرانی در این دولت مد نظر قرار گرفت.

موسوی درباره افزایش سن بازنشستگی اظهارداشت: افزایش سن بازنشستگی با توجه به تحولات اجتماعی، سن امید به زندگی و شرایط ناپایدار صندوق‌ها ضرورت دارد و تصمیم حاکمیتی است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع باید سه دهه قبل آغاز می‌شد، گفت: البته اصلاحات باید همه جانبه باشد همچنین قانون اختیاری و اجرای آن کند است.

وی با بیان اینکه این قانون انعطاف دارد، گفت: مثلاً برای کسانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه دارند، تغییر در سن بازنشستگی نیست.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: قانون افزایش سن بازنشستگی اگر ابتدای سال آینده ابلاغ شود، اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۲۷۱٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha