۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
بهترین نوع استیکر برای تبلیغات روی شیشه چیه؟

بهترین نوع استیکر برای تبلیغات روی شیشه چیه؟

شاید تا به حال استیکرهای تبلیغاتی زیادی را پشت شیشه فروشگاه‌های بزرگ دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین نوع استیکر برای تبلیغات روی شیشه چیست؟

به گزارش بازار، شاید تا به حال استیکرهای تبلیغاتی زیادی را پشت شیشه فروشگاه‌های بزرگ دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین نوع استیکر برای تبلیغات روی شیشه چیست؟ پس چرا سطح یکی از آنها مات و پر از منافذ ریز است، اما دیگری کاملاً صاف، یکدست و بدون هیچ‌گونه راه عبور نور است!

در پاسخ به این سؤال، باید گفت چاپ مش و چاپ استیکر شفاف یا شیشه ای هر دو جزو بهترین ابزار های تبلیغاتی هستند که غالبا روی شیشه مغازه ها، فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، پاساژها، بوتیک ها و اماکن تجاری نصب می شوند تا بهتر در معرض دید افراد در حال تردد قرار گیرند. اگر می‌خواهید با بهترین استیکرهای تبلیغاتی جهت نصب روی شیشه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. ما در این مطلب قصد داریم درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های چاپ استیکر شیشه ای و چاپ مش اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

چه نوع استیکری برای تبلیغ روی شیشه مناسبه؟

استیکر یکی از پرکاربردترین و جذاب‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که جهت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، تبلیغات محیطی، تزئینات، دکورسازی و همچنین مارکتینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیکرهای تبلیغاتی از جنس PVC تولید ‌می‌شوند و بیشترین کاربرد را در تبلیغات فضای داخلی یا indoor و تبلیغات فضای خارجی یا outdoor دارند. چاپ استیکر نوعی فناوری چاپ پیشرفته است که توسط دستگاه چاپ یووی رول و دستگاه چاپ اکوسالونت انجام ‌می‌شود تا چاپ از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در دراز مدت تغییر رنگ یا ماهیت ندهد.

کیفیت استیکری که جهت تبلیغات روی شیشه چاپ می شود به عوامل مختلفی از جمله میزان پیشرفته بودن دستگاه چاپ در چاپخانه، کیفیت جوهر چاپ، تناژ و درصد رنگ‌های موجود در طرح و همچنین میزان شفاف بودن رنگ آبجکت های طرح بستگی دارد. ضد آب بودن، قابلیت شستشو، چاپ پذیری بالا، مقاومت در برابر کشش، حرارت، رطوبت، خط و خش و صدمات ناشی از اشیا و عوامل محیطی، تنوع در مات و براق بودن سطح استیکر، از جمله مهمترین ویژگی های استیکرهای تبلیغاتی می باشد. چاپ استیکر شفاف یا شیشه‌ای و چاپ مش از جمله استیکرهای پشت چسبداری هستند که تمامی این ویژگی ها را به صورت کامل دارند.

ویژگی‌ها و کاربردهای چاپ مش

مش یکی از انواع استیکرهای پشت چسب‌دار است که به ‌واسطه منافذ لانه زنبوری که در بافت خود دارد، هم از داخل و هم از بیرون ‌بر روی شیشه نصب می‌شود. وجود سوراخ‌های بسیار ریز روی سطح این متریال، باعث می‌شود نور به ‌راحتی از چاپ مش عبور کند و در طول روز که نور زیاد است، طرح چاپ شده بر روی مش از بیرون به‌خوبی و به ‌شکلی کاملاً واضح دیده‌ می‌شود. در شب که نور زیادی در فضا وجود دارد، طرح چاپ شده کمی محو و کمرنگ‌تر دیده ‌می‌شود. اما در عوض فضای داخل (پشت نمای اصلی) از بیرون کاملاً قابل مشاهده‌ است.

چاپ مش در دو نوع مات و براق تولید می‌شود و به خاطر مقاومت و ماندگاری بالا در برابر کشش و صدمات سطحی، برای استفاده در طولانی مدت گزینه بسیار مناسبی است. نصب تبلیغات روی پنجره وسایل‌نقلیه، ایستگاه‌های اتوبوس داخل شهری، مترو، قطارها، شیشه آژانس‌های املاک، داروخانه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، محیط‌های نمایشگاهی و پوشش دهی شیشه‌های اتاق جلسات از جمله مهمترین کاربردهای چاپ مش تبلیغاتی محسوب ‌می‌شود.

بهترین نوع استیکر برای تبلیغات روی شیشه چیه؟

ویژگی‌ها و کاربردهای چاپ استیکر شفاف یا شیشه‌ای

استیکر شفاف یا شیشه ای متریالی از جنس PVC است که پشت آن جهت چسباندن روی سطوح شیشه‌ای یا سطوح دارای رنگ روشن چسب‌دار شده است و حالت ترنسپرنت یا بدون رنگ دارد. چاپ استیکر را در صنعت چاپ دیجیتال با نام چاپ وینیل نیز می شناسند و مانند شیشه از هر دو طرف قابل مشاهده است. از روکش لمینت سرد می‌توان برای بالا بردن مقاومت و ماندگاری چاپ استیکر شیشه‌ای در برابر سایش و خط و خش و همچنین تثبیت و زنده تر نشان دادن رنگ‌ها استفاده کرد.

استیکر شیشه‌ای در دو نوع مات و براق تولید می شود که هر کدام از آنها کاربردهای وسیع و گسترده ای از استفاده در صنعت تبلیغات برای نمایش اطلاعات و خدمات فروش یک محصول بر روی سطوح شیشه‌ای ویترین فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، سوپر مارکت‌های بزرگ، نمایشگاه‌ها، پاساژها و مراکز تجاری، کاربرد تزیینی در دکوراسیون فضاهای اداری و تجاری، غرفه‌های نمایشگاهی، چسباندن استیکر شیشه‌ای روی درهای شیشه‌ای اتاق‌های نشیمن و شیشه اتوبوس ها و وسایل حمل و نقل عمومی دارند.

تفاوت‌ها و شباهت‌های چاپ مش و چاپ استیکر شیشه‌ای

چاپ مش و چاپ استیکر دو متریال تبلیغاتی محبوب در صنعت چاپ دیجیتال هستند که جهت نصب روی شیشه‌های فروشگاه‌ها، مغازه‌ها، پاساژها، بوتیک‌ها، اماکن عمومی و نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو متریال با وجود کاربردهای متنوع و گسترده، دارای تفاوت‌ها و شباهت‌های زیادی نسبت به یکدیگر هستند. در ادامه به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های چاپ مش و چاپ وینیل شیشه‌ای می‌پردازیم:

تفاوت‌های چاپ مش و چاپ استیکر شیشه‌ای:

شکل ظاهری

یکی از بارزترین تفاوت‌های استیکر با مش، می‌توان به‌ شکل ظاهری آنها اشاره کرد. استیکر ظاهری صاف، براق و کاملاً یکدستی دارد، در صورتی که چاپ مش دارای سوراخ‌های ریزی شبیه به لانه زنبور است که این قابلیت در استیکر وجود ندارد.

عبور دهی نور

وجه تمایز اصلی چاپ مش نسبت به چاپ استیکر، در قابلیت عبور دهی نور در آنهاست. چاپ مش به ‌راحتی نور را از خود عبور داده و روشنایی محیط را تأمین می‌کند. درحالی‌که به‌ خاطر سطح مات و یکنواخت استیکر، هیچ‌گونه راه عبوری برای نور وجود ندارد.

نحوه نصب

از دیگر تفاوت‌های چاپ استیکر و مش می‌توان به نحوه نصب اشاره کرد. مش بدون نیاز به نصاب روی انواع سطوح شیشه‌ای نصب می‌شود، در صورتی که این ویژگی در استیکر وجود ندارد و نصب آن حتماً باید توسط بک نصاب حرفه‌ای صورت گیرد.

قابلیت تشکیل حباب‌های ریز

پس از نصب استیکر در مکان‌های مختلف، ممکن است حباب‌های ریزی در مابین قسمت‌های مورد استفاده ایجاد شود که این نکته در مورد چاپ مش صدق نمی‌کند. به خاطر وجود سوراخ‌های متعدد روی مش، هنگام چسباندن آن روی سطح شیشه معمولاً بدون حباب چسبیده می‌شود.

امکان رؤیت طرح در فضاهای تاریک

قابلیت رؤیت طرح در فضاهای تاریک، از دیگر تفاوت‌های چاپ استیکر با چاپ مش است. زیرا در شب و زمانی که نور فضا زیاد است، طرح چاپ شده در مش کمی محو و کمرنگ‌تر دیده ‌می‌شود، اما در عوض فضای داخل از بیرون (پشت نمای اصلی) به ‌شکل کاملاً واضح قابل رؤیت است. در حالی که به ‌خاطر بافت ضخیم متریال وینیل، این ویژگی در آن وجود ندارد.

بهترین نوع استیکر برای تبلیغات روی شیشه چیه؟

شباهت‌های چاپ مش و چاپ استیکر شیشه‌ای:

مقاومت و ماندگاری بالا

چاپ استیکر و چاپ مش هر دو در برابر عوامل محیطی مانند گرد و خاک، باد، باران، طوفان، تابش مستقیم نور خورشید، سرما، گرما، رطوبت، حرارت، شوینده‌های الکلی ضعیف و شستشو مقاوم هستند و به ‌سرعت دچار پارگی یا خراشیدگی نمی‌شوند.

جنس مرغوب

جوهر یووی که در فرآیند چاپ استیکر و مش به کار رفته، هر دو از کیفیت مرغوبی برخوردار است. زیرا هر دو این برچسب‌ها از جنس PVC تولید شده‌اند که کاملاً ضدآب و ضد خش هستند.

قیمت مقرون به صرفه و اقتصادی

از نظر هزینه‌ای هر دو نوع چاپ یعنی استیکر و مش روشی مقرون به صرفه و اقتصادی جهت تبلیغات در فضاهای باز و نمایشگاهی هستند.

نوع کاربرد

چاپ استیکر و مش هر دو از لحاظ کاربرد شبیه به یکدیگر هستند و روی سطوح شیشه‌ای مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، ادارات دولتی و... اعمال می‌شوند.

تزئین و زیباسازی فضاهای مختلف

زیباسازی و دکور کردن مکان‌های مختلف عمومی و خصوصی یکی دیگر از شباهت‌های چاپ مش و استیکر با یکدیگر است. این دو متریال به‌خاطر طرح بندی و رنگ بندی متنوع، جهت زیباسازی فضاهای مختلف به‌خصوص دکوراسیون داخلی منازل مسکونی، ادارات و... استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۷۱٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha